ترامپ، تنها فردی که از لغو برجام متضرر می‌شود

 «دیوید کاکبرن» روزنامه نگار انگلیسی در ایندیپندنت نوشت: به محض عدم تایید توافق هسته‌ای از سوی ترامپ آمریکا ضعیف‌تر خواهد شد و در سوی دیگر ایران به قدرت بیشتری دست خواهد یافت زیرا ترامپ با این کار مهر تاییدی بر این اعتقاد خواهد زد که آمریکا توسط یک خودخواه اداره می‌شود که تحت تاثیر تعصب کورکورانه خود قرار دارد.

موضوع اختلالات روانی همواره برای توهین در دنیای سیاست مورد استفاده قرار گرفته اما اقدامات ترامپ به گونه‌ای است که نظرات درباره مشکلات وی روز به روز جدی‌تر می‌شود.

در این جنگ شکل گرفته ایران برنده شده است. ائتلاف تحت رهبری آمریکا که زمانی ایران را منزوی کرده بود اکنون انسجام قبلی را نداشته و اکنون خود در خطر انزوا قرار دارد. آلمان، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و اژانس اتمی همگی بر پایبندی ایران به توافق تاکید دارند. توانایی آمریکا در همراهی تمام قدرتهای بزرگ برای حضور در این توافق، اکنون با اقدام ترامپ نتیجه عکس برای ایالات متحده به همراه دارد.

ادعای ترامپ و کاخ سفید درباره دخالت ایران در امور خاورمیانه نیز انعکاس پروپاگاندای عربستان و اسرائیل است که ممکن است حتی در ریاض و تل اویو نیز چندان باور پذیر نباشد.

ترامپ شخصیتی است که همواره از سیاست اوباما در عراق و سوریه انتقاد کرده اما سیاست کنونی آمریکا در قبال این کشورها تغییری نکرده است.

ایرانی‌ها در شرایط کنونی ترجیح می‌دهند که سکوت کنند زیرا احتمالا به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ کاری مخرب تر ازاقدامات ترامپ برای منافع آمریکا نخواهد بود.