روحانی: مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی، امید همه انقلابیون بود

حسن روحانی در چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی که در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی به عنوان امید همه انقلابیون بود .

وی افزود: این نگاه به مصطفی خمینی بود بود که اگر روزی امام نباشد فردی هست که پرچم را به دوش بگیرد و نهضت را به ثمر نهایی برساند.

رئیس جمهور تصریح کرد: حاج آقا مصطفی تنها فرزند امام نبودند و جایگاه ویژه و ممتازی در انقلاب داشتند.

روحانی ادامه داد: اگر روز 12 خرداد 42 نبود و مردم در صحنه حاضر نمی شدند، جان امام راحل در خطر بود و یا امام برای همیشه در زندان می ماند.

وی ادامه داد: حضور مردم در قیام 15 خرداد باعث شد که رژیم احساس کند شخصیت امام (ره) شخصیتی نیست که بتوانند به راحتی او را حذف کنند.کسی که در داستان 15 خردا نقشی اساسی داشت، شخص حاج آقا مصطفی خمینی بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در آن روزها در سراسر کشور خفقانی حاکم بود به طوری که نام، تصویر، رساله، نوار و نوشته های امام ممنوع بود، رژیم نمی فهمید که مردم دلداده نهضت انقلاب و راهبر آن هستند و این اقدامات اثری ندارد.

وی گفت: سال 56 خبر شهادت حاج آقا مصطفی خمینی جامعه ایران را تکان داد و باورکردنی نبود و مردم را عصبانی کرد، برداشت مردم این بود که حاج آقا مصطفی را شهید کردند و این برایشان غیرقابل تحمل بود لذا به صحنه آمدند و همه ترس ها فرو ریخت.

روحانی اظهار کرد: سخنرانی امام (ره) بعد از شهادت حاج آقا مصطفی درباره الطاف خفیه شهادت ایشان، سخنرانی عجیبی بود که قدرت و عظمت شخصیت امام را نشان می داد. امام (ره) یک استثناء بود و چنین شخصیتی حتی در قرون قبل نبوده و یا کمتر بوده است.

وی بیان کرد: امام فرزند جوان و عالم خود را از دست داده بودند و خم به ابرو نیاوردند که این کار فقط از امامان معصوم ساخته است.

روحانی گفت: امروز گوش ما هم باید ندای امام در متحد بودن را بشنود، از هم فاصله نگیریم، ما در اصول و اهداف متحد هستیم و راه ما یکی است؛ سرمایه اعتماد اگر از بین برود، همه چیز از بین می رود، تنها اعتماد مردم به امام بود که باعث پیروزی امام و انقلاب شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در کشور ما دیکتاتور مستبد نیست اما استکبار و توطئه‌های دشمن همچنان ادامه دارد، ادامه داد: امروز عظمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه از هر زمان دیگری بیشتر است، امروز در عراق، سوریه و لبنان و کجاست که بدون نظر ایران بتوان اقدامی سرنوشت ساز انجام داد؟

وی افزود: قوای سه گانه، نیروهای مسلح و در راس اینها رهبری حاکمیت هستیم و لطمه به هر بخش از این حاکمیت باعث فروریختن آن می‌شود.

روحانی بیان کرد: اشکالات کوچک را بزرگ نکنیم و رسانه ها باید وظیفه سنگین خود را احساس کنند و به مردم اعتماد بیشتری دهند،امید مردم به آینده را نباید خدشه دار کنیم، در این مسیر موفقیت های بسیاری داشتیم از هیاهوی دیگران هراس نداشته باشیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکا هر روز می گوید برجام بدترین توافق تاریخ است اما هنوز نتوانسته کاری انجام دهد و این نشان عظمت ایران و نیروهای مقتدر ماست، نیروی دفاعی ما باید بازدارنده باشد تا در شرایط مبادا دفاع موثر انجام دهد و در همه دنیا همین هست.

وی افزود: کسی نمی‌تواند درباره قدرت نظامی یک کشور که براساس دکترین دفاعی است، حرفی بزند، آن روز که ما مظلومانه در برابر متجاوز می جنگیدیم شما ه چه کسی اسلحه دادید؟ به ما کمک کردید یا به متجاوز؟

 

این خبر در حال تکمیل است...