نمایندگان نگران سیاسی‌کاری در وزارت نیرو هستند

از حضور اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در نشست نوبت عصر این کمیسیون خبر داد.

وی ادامه داد: بیشتر سوالات نمایندگان و اظهارات وزیر پیشنهادی بر روی دو محور آب و برق بود.

نماینده مردم بندرعباس اظهار کرد: موضوع شیرین‌سازی آب دریای خلیج‌فارس به میزان یک میلیون متر مکعب و انتقال آن به گلگهر سیرجان، مس سرچشمه کرمان و چادرملو یزد که مصوبه مجلس هم هست نیز در این جلسه مورد تأکید نمایندگان قرار گرفت.

هاشمی‌ تختی‌نژاد بیان داشت: اردکانیان هم بر روی این موضوع تأکید داشت و اعلام کرد با توجه به کمبود آب در کشور چاره‌ای جز استفاده از آب دریا نداریم، اما باید مراقبت کنیم تا مشکلی برای دریاها پیش نیاید، زیرا بعد از تخلیه آب میزان نمک در دریا بالا می‌رود که سازمان محیط زیست هم برای آن تدابیری اندیشیده است.

عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: تأکید بعدی نمایندگان بر روی هماهنگی بخش کشاورزی با روش‌های استفاده از آب قطره‌ای و تحت فشار بود که اعلام داشتند بر روی این موضوع نظارت خوبی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های اردکانیان استفاده بهینه از پساب‌ها بود که اظهار کرد می‌توان از آن برای آبیاری درختان و دیگر موارد استفاده کرد.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به موضوع برق در جلسه کمیسیون هم گفت: اردکانیان بر روی استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر مانند خورشیدی بسیار تأکید داشت، البته بنده هم به وزیر پیشنهادی اعلام کردم که با توجه به مصرف بالای برق در فصل‌های گرم استان خوزستان باید تدابیری برای هزینه آن اندیشیده شود، زیرا قیمت بالای آن برای بسیاری از ساکنان غیرقابل پرداخت است.

هاشمی تختی‌نژاد با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان هم تذکراتی را به اردکانیان دادند، اظهار کرد: برخی نمایندگان اعلام کردند با توجه به نظر مثبت‌مان، اما نگرانی‌مان این است که وزارتخانه نیرو به جای انجام وظایف خود سیاسی کاری کند.

عضو کمیسیون عمران تأکید کرد: اعضای کمیسیون به وزیر پیشنهادی نیرو گفتند که به دو دلیل کمک به دولت برای راه‌اندازی عملکرد وزارتخانه و حل مشکل آب و همچنین تحصیلات کلاسیک و تجربه خوب به شما رأی خواهیم داد، اما نباید وزارت نیرو سیاسی‌کاری انجام دهد.

نماینده مردم بندرعباس خاطرنشان کرد: اردکانیان در این نشست توضیحاتی را درباره آنکه وی دوتابعیتی نبوده و هیچ‌گاه به دنبال آن نخواهد رفت و اینکه عملکرد گذشته وی نشان داده که هیچ‌گاه سیاسی کاری نمی‌کند را ارائه کرد.