اصلاح طلبان رخ در رخ روحانی/ مخالفت امیدی های مجلس با وزیر پیشنهادی علوم

گروه سیاسی- در ابتدای دولت دوازدهم حسن روحانی همه وزرای پیشنهادی اش را به مجلس برای کسب رای اعتماد معرفی کرد به غیر از وزیر علوم، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که وزیر علوم سهیمه اصلاح طلبان از دولت خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز، پس از گذشت حدود سه ماه رییس جمهور غلامی را به مجلس معرفی کرد که با واکنش منفی اصلاح طلبان روبرو شد.

سخنگوی فراکسیون امید می‌گوید گزینه بیست‌ویکم برای وزارت علوم، توان مدیریتی گزینه‌های اول را ندارد.

بهرام پارسایی درباره جلسه وزیر پیشنهادی علوم با فراکسیون امید گفت: در جلسه‌ای که با وزرای پیشنهادی داشتیم، صحبت‌ها، دفاعیات و برنامه‌های آنها را شنیدیم و جمع‌بندی نهایی با توجه به همه این موارد انجام خواهد گرفت. ایشان توضیحاتی را ارائه کردند که برخی از آنها قانع کننده و منطقی بود اما بخش دیگری از پاسخ‌هایشان نتوانست نماینده‌ها را اقناع کند.

وی در همین راستا تأکید کرد: فراکسیون امید بنا دارد از لحاظ توان مدیریتی به این مسئله ورود پیدا کند که از انتظارات جامعه مربوطه است، چرا که اگر موضوع سیاسی شود به نفع جامعه و دانشگاهیان نخواهد بود.

وی گفت: زمانی که اولویت بیست و یکم برای یک وزارتخانه معرفی می‌شود، طبعاً توان گزینه‌های اولی را ندارد.

از سوی دیگر خدری از دیگر اعضای فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این‌که شناخت دقیقی نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت علوم ندارد، بر لزوم بررسی‌های بیشتر در این رابطه پافشاری کرد و در عین حال گفت: به نظر می‌رسد فضا برای آقای غلامی، آن‌چنان مساعد نیست.

خدری با اشاره به انتقادات گسترده نسبت به وزیر پیشنهادی علوم در فضای مجازی یادآور شد: به نظر می‌رسد اوضاع چندان برای اعطای رای اعتماد به آقای غلامی در وزارت علوم مساعد نباشد، مگر این‌که در چندروز باقی مانده شاهد اتفاقات و تحولاتی اساسی باشیم که ان‌شاءالله غلامی نیز بتواند با موفقیت مجلس را ترک کند.

به نظر می رسد اصلاح طلبان که تا چندی پیش فشار های زیادی را برای به دست آوردن وزارت علوم به روحانی وارد کرده بودند حالا از انتخاب غلامی راضی نیستند و رخ در رخ رییس جمهور اعتدال گرا ایستاده اند و این احتمال وجود دارد که غلامی از مجلس رأی اعتماد نگیرد.