بروجردی: امنیت از نان شب واجب تر است

 بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه امنیت از نان شب واجب تر است، گفت: مگر کشورهای دنیا هیچ گونه محدودیتی برای توسعه برنامه های موشکی خود دارند که ایران داشته باشد؟ امنیت حرف اول را می زند و هیچ کجای دنیا نمی توان گفت که امنیت بی اهمیت است و همانطور که امریکا و دیگر کشورهای غربی در حال توسعه فعالیت های موشکی خود هستند و روز به روز آن را توسعه می دهند، تنها وسیله بازدارندگی ما هم سامانه موشکی ماست که در مقابل دشمنانی مثل امریکا و رژیم صهیونیستی است بنابراین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که این ضرورت را باید هم تقویت کرد هم توسعه داد. اگر امریکا و کنگره به دنبال این است که ما توانمندی موشکی خود را حتی محدود کنیم در اشتباه هستند بنابراین نه فقط به هیچ وجه این توانمندی قابل مذاکره نیست بلکه جزو حقوق ماست. ما اصل هسته ای بودن را نفی کرده ایم و هیچ گونه انحرافی در این زمینه نداشته ایم.

تیتر امشب/ امنیت از نان شب واجب تر است

مجتهد زاده کارشناس مسائل ژئوپلتیک و روابط بین الملل دیگر مهمان برنامه تیتر امشب درباره گفته های مقامات امریکا درباره مغایرت برنامه موشکی ایران با قطعنامه سازمان ملل گفت: کسی که خود خطاکار است نمی تواند به دیگران توصیه کند خطا نکند. او افزود: هیچ کشوری نمی تواند درباره امنیت و دفاع از خود برنامه ای دیکته کند و این اصل را هیچ کس در دنیا نمی پذیرد. سازمان ملل برای نظم بین کشورها و تابعیت از قانون است. ایران یک عضو سازمان ملل است و مثل دیگر کشورها صاحب حقوق است. ایالت متحده امریکا باید بداند اگر ایران تجهیزات خود را برخلاف اصول بین الملل و سازمان ملل گسترش دهد می تواند اعتراض کند چون برنامه های هسته ای و موشکی ایران هیچ گونه مغایرتی با قطعنامه های سازمان ملل ندارد. اسرائیل معلوم نیست که چند هزار کلاهک هسته ای دارد و در طول تاریخ با بیش از 50 کشور دنیا جنگیده است اما ایران با هیچ کشور همسایه اش جنگ نکرده است.

 

مجتهد زاده گفت: از نظر ژئوپلتیکی رقابت مطرح است و رقیب نمی تواند تعیین کند که ما چقدر سلاح داشته باشیم. شیوه دفاع کردن اگر خلاف مقررات بین المللی باشد باید جلوی آن را گرفت اما وقتی سازمان ملل به اسرائیل که ان پی تی را امضا نکرده و ایرادی نمی گیرد و به ما که ان پی تی را امضا کرده ایم و ایراد می گیرد ایران مقصر نیست. ما باید دشمنان را شناسایی کنیم و برنامه آنها را بدانیم و اگر مقرارت بین المللی را زیرپا بگذارند می توانیم گوشزد کنیم و وارد عمل شویم.

او افزود: آنها می گویند شاید ایران سلاح هسته ای بسازد، این تناقض گویی را می رساند چون ایران ان پی تی را امضا کرده و خلاف آن عمل نکرده و نخواهد کرد.

بروجردی در ادامه گفت: این موضوع یک موضوع مهم امنیت ملی است و در این زمینه یک وفاق ملی وجود دارد. ایران اراده خود را به ابرقدرت جهان تحمیل کرد و توانست در این جایگاه قرار بگیرد. ما از صفر تا صد غنی سازی اورانیوم را در اختیار داریم اما در پی سلاح هسته ای نیستیم.

او افزود: موشک های ایران ضریب امنیت ملی کشور را بالا برده است. سپاه پاسداران در عملیاتی نقطه زن که در جهت مبارزه با داعش انجام داد توانمندی خود را ثابت کرد. دشمن اگر حمله کند باید بداند که جواب را دریافت خواهد کرد.

بروجردی در ادامه گفت: بازدارندگی ما راهبرد منطقی دارد و ملت ما در زمان جنگ به خاطر دارد که صدام شهرها و حتی تهران را هدف قرار داد که در آنجا ضعف ما این بود که شاه فکر کرده بود یک وابسته است و توانمندی در کشور وجود نداشت ولی به سرعت هوشمندی متخصصین ما علی رغم تحریم ها موجب رشد بیشتر کشور شد. در تحریم ها بود که استعدادهای ملی شکوفا شد و توانستیم امروز جزء چند کشور قدرتمند دنیا باشیم. تحریم ها در منطقه نیز علت اصلی اش ایران بوده است. اگر ما نوانیم دشمن را در مرزهای خودش مدیریت کنیم دشمن به مرزهای ما نزدیک خواهد شد.

بروجردی در ادامه افزود: بهانه امریکا اصل نظام است. انقلاب اسلامی ایران شصت هزار مستشار امریکایی را از کشور بیرون کرد و امریکا هنوز بخاطر انقلاب اسلامی مشکل دارد و به دنبال از بین بردن نظام است.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در ادامه گفت: اسرائیل همیشه به دنبال نابودی ایران است و سیاست های شکست خورده آنها نیز به دنبال از بین بردن ایران بوده است پس باید تاکتیکی برخورد شود.

 

مجتهد زاده گفت: امریکا از فشارها بر علیه ایران استفاده خواهد کرد. اروپا قدرت مستقلی است و در ناتو با امریکاست اما قدرتی مستقل هستند که در برخی امور حتی می تواند با امریکا مخالفت کند اما اینکه امیال ها چگونه به هدف نزدیک می شود مهم است.

 

بروجردی در ادامه درباره تحریم سپاه گفت: تحریم های اولیه در دهه اول انقلاب بوده است و تحریم هسته ای نبوده است و از اول انقلاب به بهانه های مختلف و در کنگره ایران را تحریم کرده است. امریکا به دنبال بهانه است تا برجام را تغییر دهد چون به نفع منافع ملی امریکا نیست و نام بردن سپاه و تحریم سپاه بهانه است. برای زورگویی های امریکاهمان سیاست های کره شمالی کاربرد دارد که امریکا را تهدید هسته ای می کند. ما بعد از شرایط سخت جنگ تحمیلی به گونه ای برخورد کردیم که تمام تحریم ها و نقشه های امریکا درباره ایران شکست خورده است.

بروجردی در ادامه درباره راهبرد امریکا علیه ایران گفت: امریکا از هر اهرمی که بتواند علیه ایران استفاده می کند. امریکا بدترین ناقض حقوق بشر به عربستان سلاح می دهد و دهها هزار مردم بی گناه در یمن را به خاک و خون می کشد و ایران را متهم به فعالیت های موشکی می کند.