قرائت و بررسی گزارش شش ماهه سوم اجرای برجام در صحن مجلس

 در پی ارائه هفتمین گزارش سه ماهه اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سوی وزارت امور خارجه و در پی آماده شدن سومین گزارش این کمیسیون از روند شش ماهه اجرای برجام از دقایقی پیش قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس آغاز شد.

این گزارش که در کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه شده شامل هفت بخش به این شرح است؛ مبانی گزارش، اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران، وضعیت فعلی فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، تحولات انجام شده در حوزه رفع تحریم ها، موارد پیمان شکنی و نقض عهد آمریکا، اقدامات متناسب و متقابل دولت ایران، جمع بندی و پیشنهادات.

پس از پایان قرائت این گزارش از سوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، احتمالا سیدعباس عراقچی به نمایندگی از وزارت امور خارجه در مورد گزارش به اظهار نظر می پردازد و پس از آن شش نماینده مجلس نظرات و دیگاه های خود را راجع به این گزارش و موضوع برجام بیان خواهند کرد.

گفتنی است بر اساس تبصره قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه یک بار روند اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش دهد و این کمیسیون مکلف است هر شش ماه یک بار گزارشی از وضعیت اجرای برجام به صحن علنی مجلس ارائه دهد