کواکبیان:هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نمی‌توانیم داشته باشیم

 مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 10 آبان 96) به دنبال قرائت گزارش روند اجرایی برجام از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی سخنانی اظهار داشت: گزارشی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه داده و همچین با توجه به مباحثی که نمایندگان مطرح کردند باید بر دانش و آگاهی ملت اضافه کند و ما را از سردرگمی و سردر کلاف بودن در بیاورد.

 

وی افزود: خوشبختانه نمایندگان مطالب خوبی را عنوان کردند به جز دو نفر از دوستان که باز به یاد دلواپسی قبلی افتادند که باید به آنها بگویم ما باید طبق قطعنامه در اثر برجام توانستیم همه قطعنامه‌های تحریمی را یکجا از بین ببریم و از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل نیز در بیاییم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با برجام توانستیم حق مسلم خود را که غنی‌سازی اورانیوم مسالمت‌آمیز است بدست بیاوریم و به رسمیت بشناسیم، ما با برجام توانستیم کشتیرانی، بیمه و حتی تحریم‌های بانکی را برداریم اما چه کنیم که با نقض عهدی آمریکا مواجه هستیم؛ اما به این مفهوم نیست که در آن زمان نباید چنین کاری می‌کردیم.

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: اتقافا یکی از دستاوردهای برجام همین است که ما رفتیم، مذاکره کردیم و بعد فهمیدیم که به آمریکایی‌ها از نوع ترامپیسم آن نمی‌توانیم هیچ اعتمادی داشته باشیم. من می‌گویم که اکنون در اوج اقتدار هستیم؛ در شرایطی که در سوریه، عراق و حتی در همین توطئه‌ای که در اقلیم عراق می‌خواستند ایجاد کنند ما همچنان دراوج اقتدار هستیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: ما باید به همه ابعاد پسابرجامی توجه کنیم، هرچند به گفته رهبر معظم انقلاب مانند کره شمالی ما فتوای مقام معظم رهبری را نداشتیم و می‌توانستیم سلاح هسته‌ای داشته باشیم شاید وضعیت فرق می‌کرد اما در این شرایط ما قانون تصویب کردیم که قانون قبلی را حتما مسئولان جدید باید اجرا کنند.

 

«خوشبختانه مادر تحریم‌ها دیروز موش زایید چرا که قرار بود کاتسا به گونه‌ای شود که 5 هزار نفری که با قرارگاه خاتم قرارداد داشتند تحریم شوند اما دیدیم که همان افراد قبلی تحریم شدند.»

 

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همه ما باید بدانیم سه ضلع قدرت این ملت رهبری،‌ مردم و انسجام داخلی است قدرت دفاعی و دیپلماسی همه با هم هستند لذا هر کسی بخواهد بین اینها جدایی و اختلاف بیندازد برخلاف مواضع ملت عمل می‌کند.

 

کواکبیان در ادامه عنوان کرد: ما اصلاح‌طلبان بیشترین پشتیبان سپاه پاسداران در مقابل آمریکایی‌ها هستیم، هیچ کسی نی‌تواند اختلاف بین ما اختلاف بیندازند. ما بر این باوریم که باید با این وحدت توجه کنیم و باز هم می‌توانیم اقتدار بیشتری بدست آوریم البته من موافق این نیستم که بگویم از NPT خارج می‌شویم چرا که فتوای شرعی رهبر است.

 

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: ما که می‌خواهیم مسالمت‌آمیز رفتار کنیم اما این موضوع قابل بررسی است. دشمن مسائل اقتصادی کشور را هدف گرفته تا بتواند فکر ترامپ که یک بنگاه‌دار معاملاتی است مبنی بر اینکه اگر نتوانست اروپا را با خود هماهنگ کند و کنگره را همراه خود داشته باشد (که به نظر من به راحتی نمی‌تواند)، سناریوی ایران هراسی و بحث اقتصادی و امثال اینها را علیه ما اعمال کند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما باید باید همواره انسجام و حضور داشته باشیم البته سران سه قوه خوشبختانه گفتند بحث موسسات مالی و امثال پدیده، رانت‌ها، فساد داخلی از آمریکا برای ما بدتر است لذا اگر اینها را درست کنیم هیچ ترسی از آمریکا نیست.