زمان اعلام نتیجه اصلاحات در شورای عالی اصلاح طلبان

 سید حسین مرعشی رئیس کنگره و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران، در نشست فصلی دبیران اول استان‌های این حزب با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات همواره مؤثر بوده و پایگاه اصلاح‌طلبان پشتوانه نظام است، گفت: باید بدانیم با روی کار آمدن شخصی در مقام ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و شورای شهر مشکلات به خودی خود حل نمی‌شود و کشمکش‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کنند؛ این هنر اصلاح‌طلبان و سیاسیون است که مسائل را پیش ببرند.
وی افزود: برخی انتظارات واقع‌بینانه نیست و باید وجود نهادها و گروه‌های دیگر را هم در نظر داشت و انتظارات را باتوجه به مسائل دیگر محدود کرد. مسائل و مشکلات، پیچیدگی‌های خود را در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: عده‌ای در داخل انتظار دارند که الگوی ایران در دولت و حکم‌رانی، کره شمالی باشد و موضع کناره‌گیری از دنیا را خط مشی مناسب می‌دانند. این در حالی است که ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برجام را بدترین اتفاق تاریخ کشور خود می‌داند و بسیار تلاش کرده تا آمریکا را از این توافق بین‌المللی جدا کند. اما خود او آگاه است که نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

مرعشی با تاکید بر اینکه در ماه‌های آینده ایران و اروپا آزمون سختی خواهند داشت، گفت: ایران در منطقه موفقیت‌های زیادی داشته و تعیین‌کننده بسیاری از موارد بوده است. ما شاهدیم که در دو سال اخیر ایران، عراق را از حضور داعش نجات داد.

وی مسائل اقتصادی در ایران را ابر چالشی برای دولت عنوان و بیان کرد: این در حالی است که دولت برای بستن بودجه امسال 40 هزار میلیارد تومان کسری دارد. حل این موضوع با شجاعت دولت انجام می‌پذیرد. با این حال، شرایط برای نتیجه‌های مهم فراهم نیست.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت:‌ نباید اجازه دهیم اکنون که مردم به اصلاحات اعتماد کرده‌اند امید به جبهه اصلاحات از بین برود. با همه انتقاداتی که به دولت، نمایندگان فراکسیون امید، اعضای شورای شهر و شهرداری داریم باید مردم را به آینده عمومی کشور، نظام و اصلاحات امیدوار نگه داریم.

مرعشی در پایان تاکید کرد: ما حزبی بودیم که در سال‌های اخیر در ایجاد وحدت جبهه اصلاحات سعی کردیم نقش مثبتی ایفا کنیم. این نقش مثبت همچنان باید ادامه داشته باشد.