پول اضافی از زائرین اربعین غیر قانونی، غیر شرعی و غیر منطقی است/مسئولین نسبت به مراسم اربعین نگاه درآمدی دارند

گروه سیاسی- محمدرضا رضایی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز درباره گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین از جمله 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار و 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج و هزینه زیاد پارگینک در مرزها از جمله ورودی 50 هزار تومانی برای پارکینگ چزابه گفت: مراسم اربعین یک مراسم معنوی و کار فرهنگی است. برای کار فرهنگی مسئولین و دستگاههای دولتی باید هزینه کنند.

وی افزود: اما وقتی مردم خودجوش یک کار بزرگ فرهنگی انجام می دهند، نباید از آنها پول دریافت شود. متاسفانه مسئولین در این زمینه عکس عمل می کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پول گرفتن از زائرین اربعین را یک اشتباه دانست و افزود: مسئولین در تقابل با کار فرهنگی حرکت می کنند و با گرفتن پول از زائرین نگاه درآمدی به این مراسم دارند.

رضایی با بیان اینکه متاسفانه دستگاههای اجرایی بجای تسهیل اجرای مراسم اربعین، به فکر درآمد برای خود هستند، تصریح کرد: ما در کمیسیون عمران مجلس تا کنون سه جلسه برای تسهیل امور و برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین برگزار کردیم و از مسئولین خواستیم به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی گفت: تامین پارکینگ برای زائرین، تهیه زیرساخت های لازم، احداث جاده و ... از وظایف دولت است و نباید از مردم در این زمینه از مردم پولی گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از جمعیت هلال احمر، بیمه، سازمان حج و وزارت راه و شهرسازی و کشور خواست تا برای تسهیل امور زائرین برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.