توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی،ماموریت نیروی دریایی ارتش

 امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امشب به جهت آغاز ولایت صاحب الزمان و تقارن آن با ۷ آذر (روز حماسه آفرینی نیروی دریایی) شبی مبارک است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خطاب به بازنشتگان نیروی دریایی اظهار کرد: صحبت کردن در ارتباط با دفاع مقدس در جمع شما حماسه افرینان کار سختی است.

وی با بیان اینکه در آغاز انقلاب استاندار خوزستان تقاضا می‌کند نیروی دریایی برای حفظ  منطقه در آنجا بماند، گفت: نیروی دریایی در روزهای آغازین دفاع مقدس به هیچ عنوان غافلگیر نشدو این در شرایطی بود که ساختارهای حکومتی، دفاعی و سیاسی رشد پیدا نکرده بودند و ما در چنین شرایطی ایستادگی کردیم.

وی افزود: با مقاومت تکاوران نیروی دریایی عملیات اشغال آبادان شکست خورد و نیزوی دریایی سبب شد هسته اصلی مقابله به رژیم بعثی همان روزهای اول شکل بگیرد.

امیر خانزادی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس و افتخاراتی که در دریا آفریده شد، جمهوری اسلامی در عملیات مروارید پیروز شد و بعد از آن تعداد زیادی کشتی تجاری اسکورت شد و به سلامت به بنادر ایران رسیدند.

فرمانده نیروی دریایی با اشاره به اینکه دهه ۷۰، دهه بازسازی نیروی دریایی بود، گفت: بخشی از زیردریایی ها در این دهه به نیروی دریایی ملحق شدند و ناوهای کلاس پیکان در دریای خزر ساخته شدند و به سرعت به سازمان دزیاای ملحق شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه می دانند نفس حضور در دریا قدرت هست اظهار کرد: امروز ناوگروه نیرو دریایی ارتش در یکی از رزمایشهای بزرگ منطقه ای حضور فعال دارد.

وی با بیان اینکه ما به امیر سیاری پرچمدار مکران می‌گوییم، ادامه داد: امروز یک حرکت امدادی را دنبال می‌کنیم که یک ماموریت آن توسعه مکران و دیگری اقتدار دریایی است.