دسته‌بندی حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی غیر قابل قبول است

الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در بیروت تاکید کرد: دسته‌بندی حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی برای روسیه غیر قابل قبول است.

سفیر روسیه در لبنان تصریح کرد: همگان می‌دانند قرار دادن حزب الله در گروه تروریستی و همچنین ارزیابی همه رفتار‌های منطقه‌ای این حزب، برای روسیه غیر قابل قبول است.

او افزود: می‌توان در این باره به طور مفصل با تمام جزئیاتش صحبت کرد، اما همگان می‌دانند که این موضع آشکار و طبیعی روسیه است.

او در مصاحبه‌ای تلویزیونی خاطرنشان کرد: ما از ایران و حزب الله تصویری روشن داریم. آن‌ها در سوریه و عراق یک وزنه به شمار می‌روند و این مسئله‌ای آشکار و مشخص است و می‌توان درباره‌اش بسیار صحبت کرد، اما هیچ چیز درباره یمن و حضور حزب الله در آنجا یا منبع موشکی که از یمن به سوی عربستان سعودی شلیک شد، نمی‌دانیم.  

زاسپکین درباره بحران لبنان گفت: تا برگزاری انتخابات پارلمانی باید این رویه را ادامه داد به ویژه اینکه این موضوع شامل احزاب سیاسی اصلی می‌شود مگر اینکه سیاستمداران هم و غم خود را بر حل وفصل مشکلات داخلی متمرکز کنند و از ایجاد مشکل بپرهیزند.

سفیر روسیه در لبنان اظهار داشت: روشن است که خواسته‌های عربستان سعودی با خواسته‌های سعد حریری نخست وزیر لبنان همسو و هماهنگ بوده و خواسته‌های آنها، تغییر چیزی بوده که این مسئله روشن نیست وهمین موضوع مورد بحث وجدل است.

زاسپکین با اشاره به اینکه خصومت آمریکا علیه روسیه در تمامی زمینه‌ها وجود دارد؛ گفت: آمریکا حضور روسیه را به عنوان یک دولت و مردم نمی‌خواهد و در هر چیزی از ورزش گرفته تا سیاست وامنیت، از روسیه تصویر یک دشمن را می‌سازد. آمریکا هر روز علیه روسیه اتهام‌های پیش پا افتاده‌ای مطرح می‌کند.

او خاطرنشان کرد: به مذاکره با عربستان سعودی توجه داریم و سرگئی لاوروف وزیر خارجه با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان درباره برخی موارد گفتگو کرده است. ما خواهان استفاده از رابطه با عربستان سعودی هستیم و شرایطی وجود دارد که درباره آن به توافق رسیده‌ایم و اختلافاتی نیز وجود دارد که می‌توان با تلاش آن‌ها را حل وفصل کرد.

سفیر روسیه در لبنان تصریح کرد: درباره سوریه تلاش می‌کنیم که بر اقدامات مثبت تمرکز کنیم، زیرا خواهان حل وفصل سیاسی در این کشور هستیم. موضع نظام سعودی درباره نظام سوریه روشن و با موضع مسکو در خصوص دمشق متفاوت است.