بازنشستگان سرکار و جوانان، جویای کار و بیکار/ آمار متناقض مقامات دولتی

گروه سیاسی- سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه روحانی رئیس جمهور به وعده های خود برای جوانان جویای کار و مردمی که با مشکلات معیشتی روبرو هستند، عمل نکرد، گفت: رئیس جمهور تا کنون نتوانست به وعده های داده شده خود در دولت جدید عمل کند.

وی افزود: مسئولین نباید آمار سازی کنند چرا که مردم واقعیت را می بینند و غیر واقعی بودن حرف هایشان را به وضوح می بینند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور و مسئولین دولتی در خصوص رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، رونق صنعت و تولید با واقعیات موجود جامعه همخوانی و تناسب ندارد، افزود: بیکاری روز به روز افزایش می یابد و ما نمایندگان مجلس در ملاقاتهای مردمی خود می بینیم که چقدر جوانان جویای کار هستند و از نزدیک شاهد آن هستیم.

ابطحی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین بخصوص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر تعاون با یکدیگر تناقض دارد، افزود:رئیس جمهور از 600 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد شده حرف می زند اما جهانگیری معاون اول وی می گوید در شش ماهه اول امسال یک میلیون و 500 هزار شغل ایجاد شده و جالب تر اینکه علی ربیعی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی شغل های ایجاد شده از تیر۹۵ تا پایان خرداد ۹۶ را ۷۰۰هزار مورد اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بهتر است تا آقایان ابتدا در یک جلسه ای با همدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند و سه نفر سه جور آمار به مردم ندهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مردم به این آمارهای متناقض اعتمادی ندارند، افزود: مردم 700 هزار شغل ایجاد شده را باور کنند، یا یک میلیون و یا یک میلیون 500 هزار را؟.

ابطحی افزود: وقتی مردم هیچ گشایشی در زندگی خود نمی بینند و فرزندان آنها بیکار هستند و جالب تر اینکه بین سه مسئول ارشد که ارتباط تنگاتنگی هم با هم دارند، ضد و نقیض گویی مشاهده می کنند، چگونه به مسئولین اعتماد کنند.

وی افزود: در هر ملاقات مردمی که در حوزه انتخابیه دارم بیشترین تقاضا برای ایجاد اشتغال است و جالب اینکه آنها سالهاست دنبال شغل می گردند اما هنوز بیکارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: هم در دولت قبل روحانی و هم در دولت فعلی بازنشستگان سرکار و جوانان، جویای کار و بیکار هستند.

ابطحی افزود: این چه دولتی است که بازنشستگان که حقوق بازنشستگی دارند را بر سرکار نگه داشته اما برای جوانان که هیچ درآمدی ندارند، فکری نمی کند.