میزان بدهی دولت انگلیس به ایران اعلام شد


احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر خارجه انگلیس به کشورمان گفت: دولت انگلیس پیش از این قراردادهایی را با ما داشته و به دنبال بدعهدی‌هایی که از این کشور شاهد بودیم این قراردادها اجرایی نشده است و به ایران بدهکار است.

وی افزود: طبق محاسبات صورت گرفته میزان بدهی دولت انگلیس به ما حدود 360 میلیون پوند است و این حق ملت ایران است و باید دولت انگلیس حق ملت ایران را بدهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: سؤال ما از وزارت امور خارجه این است که به چه دلیل وقتی به دنبال گرفتن حق ملت ایران هستند در کنار آن دو جاسوس (زاغری و غفاری) را نیز می‌خواهند آزاد می‌کنند. 

امیرآبادی خاطرنشان کرد: انتظار ما از وزارت خارجه این است که اگر به این نتیجه هم رسیده این دو جاسوس را آزاد کند از نفوذ دولت انگلیس برای آزادی ایرانیانی که در کشورهای مختلف گرفتار هستند استفاده کند. 

وی افزود: اینکه ما حقمان را از دولت انگلیس بگیریم امر مطلوبی است اما چرا باید در کنار آن به خاطر حقی که می‌گیریم دو نفر جاسوس را نیز آزاد کنیم تا به دنبال آزادی این جاسوس‌ها چیزی عاید ملت ایران شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان، گفت: نباید کار به گونه‌ای باشد که این پیام به جامعه داده شود که ایران از انگلیس پول می‌گیرد و جاسوس آزاد می‌کند.