جلیلی حرف‌های انتخابات 92 را تکرار کرد

سعید جلیلی با تاکید بر اینکه جریان انقلابی نسبت به کشور و انقلاب اسلامی دغدغه مند است و به همین خاطر باید در این عرصه حضور فعال داشته باشد، گفت: باید رخدادهای مختلف را سایه به سایه دنبال کرد تا اقدامات صحیح مورد پشتیبانی و حمایت قرار گیرند و آنجایی هم که خطا یا اشکالی وجود دارد، تذکر داده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته در مواقعی هم که برخی اولویت ها مورد غفلت قرار گرفته باید با یادآوری و تذکر مورد توجه قرار بگیرند و جریان انقلابی تمام تلاش خود را انجام دهد تا در چارچوب های قانونی نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: البته این مساله تنها منحصر به قوه مجریه نیست و سایر دستگاه ها و نهادها ازجمله شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز در بر می گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام خاطر نشان کرد: با اینکه سالهاست عضو شورای عالی امنیت ملی هستم اما در انتخابات سال 92 هم اعلام کردم که شورای عالی انقلاب فرهنگی مهم تر از شورای عالی امنیت ملی است زیرا فرهنگ زیربنای بسیاری از مسایل است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایشان در سال 92 این شورا را «قرارگاه مرکزی فرهنگی کشور» توصیف کرده و بر جنبه «سیاستگذاری» آن تاکید کردند، از این رو اهمیت، نقش و جایگاه مهم این شورا بر کسی پوشیده نیست.

جلیلی ادامه داد: اگر از تعبیر «قرارگاه» برای شورای عالی انقلاب فرهنگی استفاده می شود به معنای نقش «هدایت و عملیاتی» این شوراست و در این جلسه نیز قرار است تا ضمن رصد عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارهای خوب آن را حمایت و پشتیبانی و ضعف های آن را متذکر شویم تا اصلاح شود.