رئیس مجلس ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی را با صدور پیامی تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از روحانیون برجسته انقلاب، نظام و یار دیرین امام و رهبری و استاد اخلاق موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان عالمی جلیل‌القدر و صاحب‌نظر در حوزه دین، اخلاق و معارف اسلامی بودند که در محضر درس فقها و مراجع بزرگوار بهاءالدین محلاتی، حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله اراکی بهره فراوان بردند و به درجات و مراتب ارزشمندی در حوزه علوم دین و به ویژه دروس اخلاق دست یافتند.

آیت‌الله حائری شیرازی از همان ابتدا وارد فعالیت‌های سیاسی شدند و در جریان نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در استان فارس نقش مؤثر و بااهمیتی داشتند و در طول مبارزات بارها بازداشت و یا تبعید گردیدند که همه اینها در عزم و اراده راسخ ایشان نقش بسزایی داشت.

این عالم گرانقدر پس از پیروزی انقلاب علاوه بر نشر و ترویج علوم و معارف اسلامی خدمات ارزشمندی ازجمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شیراز به نظام عرضه داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیش گاه حضرت بقیه الله اعظم اروحنا و فدا و مقام معظم رهبری، روحانیت و حوزه‌های علمیه ، مردم شریف استان فارس و بیت مکرم آیت‌الله حائری شیرازی برای آن عالم ربانی علو درجات و رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
علی لاریجانی