رئیس جمهور برای پاسخگویی به مشکلات موسسات مالی باید در مجلس حاضر شود/ مردم هنوز به پولهای خود نرسیدند

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص مشکلات موسسات مالی- اعتباری همچنان به قوت خود باقی است، گفت: 130 نمایند ای که طرح سوال از رئیس جمهور را امضاءکردند، همچنان بر امضای خود باقی هستند و خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس و پاسخگویی به سوالات شان درباره این موسسات هستند.

وی افزود: اینجانب هم طرح سوال از رئیس جمهور را امضاء کردم و معتقدم که آقای روحانی باید در خصوص عملکرد بانک مرکزی و مشکلات پیش آمده برای سپرده گذاران به مجلس پاسخگو باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ادعاهای مقامات دولتی از جمله ادعای خود رئیس جمهور مبنی بر اینکه 98 درصد سپرده گذاران پول خود را دریافت کردند، گفت: تنها بخشی از مردم پول خود را گرفتند که همین عده هم نسبت به نحوه پرداخت پول معترض هستند و رضایت ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر تاکید کرد: باید در اسرع وقت نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند و در این زمینه نهایت تلاش را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات سپرده گذاران موسسات مذکور انتظار بی جایی هم نیست، افزود: روش غلطی که امروز در سیستم بانک مرکزی وجود دارد باید اصلاح و مشکلات موجود حل و فصل شود.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید مشکلات موجود در بانک مرکزی را حل و فصل کند، تاکید کرد: ممکن است این اصلاح یا با جابجایی سیف رئیس کل بانک مرکزی صورت گیرد و یا با اصلاح روش. در هر حال ما خواهان این تغییرات و اصلاح امور هستیم.

طرح سوال از رئیس جمهور با امضای 130 نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شد اما به دلیل مخالفت هیئت رئیسه مجلس از خرداد ماه تا کنون این طرح معطل مانده است.

مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری از محورهای اصلی این سوال است.