هشدار نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه  درباره موضوعی با عنوان «ارائه کارت هوشمند بیمه» از سوی برخی افراد که هویت آنها مشخص نیست، گفت: بنده فعالیت برخی از طریق کارت هوشممند بیمه را برای اولین بار است که می‌شنوم، اما به هر حال در هر فضایی که رانتی ایجاد شود این قبیل مسائل زیرزمینی هم وجود خواهد داشت.

وی افزود: معتقدم شکل گیری این قبیل فعالیت‌ها به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه است. ضعف دستگاه‌های اجرایی، عدم شفافیت و نظارت باعث شده تا این قبیل رانت‌ها در همه فضا‌ها ایجاد شود و شاید این فضای شکل گرفته با پلاک خدمات بیمه‌ای همه که شما اشاره می‌کنید، از همین موارد باشد.

قربانی با بیان اینکه مردم باید در قبال این قبیل فعالیت‌ها هوشمند باشند تصریح کرد: امروز مردم باید درباره این فضا‌های اقتصادی هوشیار باشند چرا که وقتی رکود اقتصادی ایجاد می‌شود آدم‌های شیادی در این عرصه‌ها عرض اندام می‌کنند و دست به کار‌ها و فضا‌های اقتصادی زیرزمینی می‌زنند بنابراین مردم باید در قبال این نوع فعالیت‌ها دستگاه‌های نظارتی را باخبر کنند و رسانه‌ها هم می‌توانند در این مسئله نقشی داشته باشند.

نائب رئیس «کمیسیون بهداشت و درمان» مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم به موضوعاتی از قبیل: «فروش کارت بیمه هوشمند» بدون درنظر گرفتن تاییدیه‌های لازم و آن هم از طریق تماس تلفنی اعتماد نکنند.

قربانی بیان داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در صورت کسب اطلاعات و مستندات لازم درباره فروش کارت بیمه هوشمند در فضای جامعه، آنهم از طریق تماس تلفنی، به این موضوع ورود و آن را بررسی خواهد کرد.

به گزارش میزان، اخیرا برخی افراد بدون هویت طی تماسی خود را نماینده یک شرکت جعلی بیمه‌ای معرفی کرده و به دنبال فروش کارت جعلی با عنوان «کارت هوشمند بیمه» می‌کنند.

پیشتر - 19 مهر 1396 - سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی تماس تلفنی عده‌ای سودجو با بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در قالب شرکت‌های درمانی برای ارائه کارت هوشمند سلامت در ازای دریافت وجه، سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌دارد؛ هیچ گونه تماسی از سوی این سازمان با بیمه شدگان و بازنشستگان برای دریافت وجه انجام نمی‌شود و بیمه شدگان فریب سوء استفاده کنندگان را نخورند.

در روز‌های اخیر عده‌ای با ادعای ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی و به بهانه ارائه کارت هوشمند درمان، از بیمه شدگان و بازنشستگان تقاضای وجه کرده اند، در حالی که این سازمان از بیمه شدگان و بازنشستگان برای پروژه حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

در این خصوص به اطلاع بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌رساند، هر طرح و برنامه جدیدی در این خصوص از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم می‌رسد و بیمه شدگان و بازنشستگان، اخبار سازمان تأمین اجتماعی را فقط از پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir، مرکز ارتباطات مردمی این سازمان با شماره تماس ١٤٢٠، و یا رسانه‌های رسمی و نشریات کثیرالانتشار پیگیری کنند.