ترقی: ترامپ تحریم‌ها را لغو نکند ایران تعهدی برای پایبندی به برجام ندارد

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره این مسئله که اگر ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را امضا نکند مسئولان ما باید چه رویکرد و واکنش عملی در برابر این اقدام ترامپ و خروج از کشور از برجام انجام دهند، اظهار کرد: چنانچه رئیس جمهور آمریکا تحریم ها را تعلیق نکند و از برجام خارج شود، دیگر توافقنامه برجام فسخ می شود و ایران هیچ ضرورت و تعهدی برای آنکه به تعهدات خود در این  قرارداد پایدار بماند، نخواهد داشت.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس درباره شرایط فسخ برجام، اگر ایالات متحده از این توافق نامه خارج شود، ادامه راه برجام با اروپا و کشورهای دیگر نمی‌تواند چندان نتیجه بخش باشد.

ترقی با اشاره به درجه اهمیت خروج آمریکا از برجام بیان کرد: بدیهی است که اگر ایالات متحده از این توافقنامه خارج شود موانع بسیاری بر سر راه پنج کشور دیگر طرف این قرارداد برای همکاری با ایران به وجود خواهد آمد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی پیش از این، اقدام آمریکا را پیش بینی کرده و قانونی را به تصویب رسانده که در صورت خروج آمریکا دولت ملزم به چه اقداماتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ مصوبه مجلس درباره خروج آمریکا از برجام قابلیت اجرایی بالایی دارد و دولت را موظف می‌کند که با خروج این کشور بتواند فعالیت‌های هسته‌ای خود را در مسیر صلح آمیز شدت بخشد.