در وقایع اخیر حتی در یک مورد هم نیروهای نظامی و انتظامی با اسلحه به خیابان نیامدند

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا که خود نماد ظلم به مردم است و سابقه وحشی‌گری و جنایت دارد، حق ندارد به ملتی که همه مقامات و مسئولانش از طریق رأی مردم انتخاب می‌شوند و براساس دموکراسی که در جهان نمونه است، اداره می‌شود، اتهام بزند.

وی افزود: قطعا اینگونه موضع‌گیری‌ها از سوی چنین کشوری با آن سابقه وحشی‌گری کاملا مضحک است و همه دنیا این را می‌دانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: آمریکا هر روز، هر هفته و هر ماه جان افرادی را بدون گناه و بدون اینکه نیتی برای تعرض به پلیس یا اماکن عمومی داشته باشند، می‌گیرد.

باقری همچنین با اشاره به وقایع اخیر گفت: جا دارد از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات و وزارت کشور قدردانی کنم. در وقایع و ناآرامی‌های هفته گذشته حتی یک مورد سراغ نداشتیم که از نیروهای انتظامی، سپاه یا بسیج با اسلحه به خیابان آمده باشند، چراکه طبق دستورالعمل‌های ستاد کل نیروهای مسلح، این موضوع ممنوع است و هیچکس با اسلحه به خیابان نمی‌آید.

وی تصریح کرد: ما در ناآرامی های اخیر حداکثر تحمل را در این ماجرا داشتیم و هیچ اتفاقی از این جهت نداشتیم و کشته هایی که اتفاق افتاده عمدتا مشکوک است و عمدتا با تیراندازی های از پشت سر و از مناطق نا مشخص اتفاق افتاده و در دست بررسی است.