تاکید رئیس جمهور بر اجرای پیشران هسته ای در انرژى اتمى

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه انعقاد قرارداد با مراکز منتخب پروژه اقتصاد مقاومتی که در وزارت علوم برگزارشد گفت:براساس تجربه‌ای که در این 40سال تاکنون داشتم و براساس استنباط و ادراک از فعالیت‌های آکادمیک به چند نکته رسیده‌ام که می‌توانند به عنوان عنصر حیاتی در پیشبرد علمی تلقی شوند.

وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس سازمان انرژی اتمی به طور کامل احیاء شد  زیرا سازمان انرژی اتمی می‌توانست ایران را از اقتدار برخوردار کند.

صالحی گفت: سازمان انرژی اتمی یکی از نهادهای دولتی است که قانون استثنایی دارد و ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که در کجا چقدر هزینه باید هزینه و چگونه نیرو استخدام کنیم بنابراین این مسئله بسیار به ما کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: نگاه دانشگاه‌ها باید مولد باشد، اگر نگاه هزینه‌ای باشد به جایی نخواهیم رسید.

رئیس انرژی اتمی اظهار داشت: ما پیش از انقلاب امکانات خوبی نداشتیم و متاسفانه افراد به سمت خارج از کشور گرایش پیدا می کردند.

صالحی افزود:یکی از بحث های مهم و مورد تاکید رئیس جمهور طرح پیشران هسته‌ای است و فرموده اند که باید سازمان انرژی اتمی پیشران هسته‌ای داشته باشد و حالا تمام سازمان بسیج شدند تا این کار را انجام گیرد، و تولید رادیو داروهای مورد نیاز و اجرای طرح گداخت هسته‌ای را هم از ما درخواست داشته اند که باید صورت گیرد.

صالحی گفت: دولت و سازمان برنامه و بودجه می‌توانند به کمک دانشگاهیان برود و چند پروژه محوری ملی تعریف کنند که اگر بودجه‌ها نیز 100 درصد تخصیص یابد این پروژه‌ها اجرایی خواهد شد.

صالحی گفت:با هماهنگی سازمان برنامه بودجه و تاکید رئیس جمهور قرار است مبلغ قابل توجهی برای ارتقا و زیر ساخت های لازم آزمایشگاه های دانشگاه ها صورت گیرد.

وی در ادامه به بحث استارت اپ ها اشاره کرد و گفت:خوشبختانه استارت اپ های که در جوار دانشگاه ها شکل گرفته خبر امید بخشی از دستاوردهای بالای خوبی می دهد.

صالحی تصریح کرد:به لطف الهی خوشبختانه حرکت خوبی در دانشگاه های کشور صورت گرفته است و در حال حاضر زیرساخت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآورشد:باید جلوی هزینه های اضافی در دانشگاه ها را بگیریم و به نیازهای اصلی برسیم.