سردار سلامی: با تهدیداتی مواجهیم که در حال تبدیل شدن به جنگ است

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه امروز در جمع مسئولان و مدیران طرح و برنامه نیروهای مسلح تاکید کرد: دشمن این بار نیز در به خطر انداختن امنیت داخلی ما نتوانست اجماع جهانی را با خود همراه کند و اروپا هم از امریکا فاصله گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان ما از منطقه جنوب غرب آسیا عقب نشینی کرده‌اند و ما باید با تلاش دقیق عقب نشینی دشمنان را افزایش دهیم و پایه‌های خود را در این منطقه استراتژیک مستحکم‌تر کنیم، گفت: ما وارثان پرچم یک انقلاب بزرگ در جهان هستیم و باید بر ساخت درونی خود تکیه کنیم چون قدرت عاریتی، فایده ای ندارد.

سلامی با بیان اینکه در تولید قدرت و توزیع منابع و جهت گیری های اساسی در پروژه‌های بلندمدت باید به خوداتکایی کامل برسیم، تاکید کرد: این امر تا حدود زیادی در نیروهای مسلح تحقق یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: هر چند دشمنان ایران اسلامی، بزرگ به نظر می رسند اما آنها به همان اندازه آسیب پذیرند و اگر ما بدانیم که در مرکز توجه آنها هستیم و بر اساس این تفکر قدرت سازی کنیم و به موازنه قدرت برسیم، در مقابل آنها موفق خواهیم بود.

سلامی با اشاره به هزینه های گزاف امریکا و استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب ایران اسلامی در منطقه و جهان گفت: آمریکا میلیاردها دلار برای شکست انقلاب هزینه کرد اما هیچ پیروزی به دست نیاورده است.

وی افزود: در مقابل آن ایران اسلامی با هزینه ای بسیار کمتر منافع سیاسی خوبی را در منطقه و جهان نصیب خود کرد و اکنون دشمن در بی تعادلی بازگشت ناپذیر گرفتار شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما با تهدیداتی مواجهیم که در حال تبدیل شدن به جنگ است، تصریح کرد: در این فضا بازدارندگی باید مهم ترین عنصر برنامه های ما باشد.سلامی گفت: تلاش دشمن در مذاکره برای تقابل است نه تعامل و دشمن به دنبال سیطره می گردد نه اینکه مذاکرات به تعادل برسد. وی تاکید کرد: هر سناریوی دشمن می تواند به یک نبرد مستقیم تبدیل شود و اینکه بعضی فکر می کنند با انعطاف در مقابل دشمنان از جنگ دور می شویم، تفکری اشتباه است چرا که هم اکنون به صورت عینی به این نتیجه رسیده ایم که دشمنان ما و استکبار جهانی به دنبال عکس این قضیه می‌گردند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: باید بدانیم دشمن در مقابل انعطاف، سرسخت است و در مقابل سرسختی ما انعطاف نشان خواهد داد.

وی گفت: راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ایستادگی فعال و ظرفیت سازی بر اساس فرصت هاست و ایشان تاکید دارند هرچه قدر قوی شویم دشمن کوتاه می آید.

سلامی با بیان اینکه دشمن تابع منطق قدرت است، تاکید کرد: ایران اسلامی هم قدرت منطقی دارد و هم منطق قدرت را به خوبی می شناسد و می داند و با تجربه سالیان طولانی که دارد می تواند در مقابل دشمن با قدرت ایستادگی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین طرح و برنامه ها را گنجینه های تفکر راهبردی در سازمان ها دانست که افق های بلند گسترش سازمان و تغییر و تحول و نوسازی آن را برای تولید یک قدرت موثر طراحی می کنند.

وی با بیان اینکه طرح و برنامه، مرکز برنامه ریزی برای آینده است، گفت: تعیین دقیق هدف ها و اتصال آن به منابع و همچنین پیش بینی آینده از وظایف مهم مجموعه های طرح و برنامه در نیروهای مسلح است.

سلامی با اشاره به این که بعضی فکر می کنند غافلگیری، عدم آگاهی از موقعیت دشمن است، گفت:​ این فکری غلط است چرا که غافلگیری مربوط به فکر ماست و هرگاه که بتوانیم آینده را درست پیش بینی و طراحی کنیم دچار غافلگیری نمی شویم.

وی تاکید کرد: آن کسانی که می توانند فراتر از اطلاعات، تفکر و برنامه ریزی کنند می توانند ما را از غافلگیری نجات دهند و اینها همان مجموعه های طرح و برنامه هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: فضای عمل نیروهای مسلح پیچیده ترین فضای برنامه ریزی است و طرح ریزی آمایش قدرت و شناخت عمیق دشمن بسیار مهم است و امروزه کاملا می بینیم که ما در جغرافیای درگیری دچار وسعت هستیم و به زودی از تقابل خارج نخواهیم شد. در این جغرافیا و در این مکان و زمان، کنترل و گسترش این تقابل بسیار مهم است.

سلامی با بیان اینکه دشمن در حال نزول بوده و نفوذ سیاسی و اقتصادی خود را نیز از دست داده است، گفت: مجموعه های طرح و برنامه باید مولفه های جنگ اطلاعاتی را به خوبی بشناسند، قدرت سازی کنند و در همه اجزای قدرت وارد نشوند چرا که باید در قدرتی وارد شویم که میزان تاثیرگذاری ان را بر روی دشمن بدانیم.