نوبخت: دولت از افزایش بودجه نیروهای مسلح دفاع می‌کند

 محمدباقر نوبخت معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در گردهمایی جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از حضور در جمع سرافرازان نیروهای مسلح و به ویژه فرماندهان حوزه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح، از مقام شامخ همه شهدا و به ویژه شهدای عملیات کربلای 5 تجلیل کرد و در ادامه گفت: دولت از هرگونه افزایش در بودجه نیروهای مسلح دفاع خواهد کرد.

نوبخت با اشاره به بودجه نیروهای مسلح از سال 92 تا 97 تاکید کرد: ما معتقدیم که این بودجه‌ها برای ماموریتی که شما انجام می‌دهید، کم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر چند دولت با هرگونه افزایش بودجه در مجلس مخالف است، اما قول می‌دهیم هر گونه افزایش بودجه‌ای که در حوزه نیروهای مسلح مطرح شود، نه تنها مخالفت نکنیم که دولت در مقام دفاع از آن بر خواهد خواست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در کنار سایر مصارف، سیاست فقرزدایی را هم در دستور کار داریم، افزود: در کشور انسان‌هایی را داریم که زندگی‌شان نمی‌گذرد. یارانه این افراد را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داده‌ایم.

نوبخت به بخش هزینه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: بودجه امسال با سنوات گذشته این تفاوت را دارد که مبتنی بر عملکرد یعنی به قیمت تمام شده تنظیم می‌شود. بسیاری جداول را اصلاح، شفاف‌سازی و یا حذف کردیم. در عین حال تلاش می‌کنیم بودجه جاری و عمرانی استان‌ها را افزایش دهیم. سیاست فقرزدایی و اشتغال را علی‌رغم این که با محدودیت منابع مواجهیم در اولویت داریم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کلیدواژه‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، ادامه داد: نمود این کلیدواژه‌ها همین برنامه‌ریزی است.