آیت‌الله نوری‌همدانی: نگهداری و حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف ما این بوده که نعمت‌های خداوند را بشناسیم و در نگهداری و سپاسگزاری آن نعمت‌ها اقدام کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: یکی از نعمت‌های بزرگ پروردگار، نعمت انقلاب است، شناخت برکات و اثرات و ارکان انقلاب برای ما بسیار لازم است، ما مسئولیت‌های فراوانی داریم و از اوجب واجبات، نگهداری و حفظ انقلاب است.

وی ادامه داد: نگهداری انقلاب بسته به شناخت ثمرات و مزایای انقلاب است، نخستین ثمره انقلاب، اسلام است، امام خمینی(ره) اسلام را به متن زندگی مسلمانان برگرداندند و مسلمانان مستقل شدند و امروز زیر سیطره هیچ قدرتی نیستند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: هر ملتی باید تاریخ خود را به‌خوبی بداند، اسلام در ابتدا به کل دنیا مسلط شد و پیامبر اکرم(ص) همه حکام جهان را به اسلام دعوت کرد، اسلام قدرت و عظمت بسیار زیادی داشت، اما دشمنان بیکار نبودند و سعی کردند که اسلام را به‌ زیر بکشند.

وی در ادامه افزود: یکی از نشانه‌های قدرت پیدا کردن اسلام، گشایش در علوم است، چراکه اصل همه واژه‌های حساب، جبر، فیزیک، شیمی و نجوم، عربی است، عربی زبان قرآن و اسلام است، غرب در جنگ‌های صلیبی، این علوم را از اسلام گرفت و پس از سال‌ها آن را ارائه کرد و این تصور ایجاد شد که این علوم از غرب و اروپا نشأت گرفته است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر اینکه احترام به استاد از مباحث مهمی است که در اسلام به آن تأکید و سبب برکت در علم انسان می‌شود، اظهار داشت: خداوند آسمان‌ها را بدون ستونی که شما ببینید، بالا برده است، پیش از انقلاب چون دانشگاه‌های ما غرب‌گرا بودند، می‌گفتند که قوه جاذبه را نیوتون کشف کرده است، درحالی که قرآن کریم در سوره مبارکه رعد به این جاذبه اشاره کرده است.

وی تأکید کرد: سیاست، فرهنگ و اقتصاد ما پیش از انقلاب، غربی بود و اگر می‌خواستند کاری انجام دهند، باید کارشناس غربی نظر می‌داد، اما انقلاب به ما خود باوری داد و توانستیم از خودمان فرهنگ و سیاست داشته باشیم و این از برکات انقلاب است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: آزادی ما در برابر استبداد از دیگر برکات انقلاب است که خداوند به ما ارزانی داشته است. از دیگر برکات انقلاب، احیای فرهنگ جهاد و شهادت است، امروز میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد و شهادت، عزت و عظمت اسلام است، کسانی که در دنیا جهاد می‌کنند، در قیامت از آلات و ابزار جهاد به همراه دارند و همه می‌فهمند که آن‌ها مجاهد بوده‌اند و همه فرشتگان و کسانی که در قیامت هستند به آن‌ها مرحبا می‌گویند.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: هر امتی جهاد را ترک کند، در این دنیا به ذلت و فقر دچار می‌شود و از این جهت است که احیای فرهنگ جهاد و شهادت بسیار مهم است، این محبت و علاقه مردم به نظام و اسلام است که سبب حضور مجاهدان در جبهه جنگ می‌شود.