سرمقاله روزنامه های امروز/ از دلایل افزایش نرخ ارز تا حمله ترکیه به سوریه

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

این میخ فروشی نیست!

در حکایت‌های کهن آمده است که شخصی بر سر خرید خانه‌ای با فروشنده به توافق رسیده بود ولی فروشنده اصرار داشت فلان میخ که به دیوار فلان اتاق کوبیده شده است را نمی‌فروشد و باید کماکان در مالکیت او باقی بماند و این مالکیت در سندفروش نیز به صراحت آورده شود.

نیاز به احضار روح «جان لاک»!

من معتقدم پس از مناظره اخیر در برنامه ثریا در ۲ سالگی برجام، دیگر نیازی به حرف زدن پیرامون برجام نیست. بهتر است به جای هر بحثی، دوباره ویدئوی همان مناظره را نگاه کرد.

حق را همیشه و ریاکارانه به مردم ندهیم

وارد بسیاری از بانک‌های کشور که می‌شوید در بهترین نقطه‌ای که مقابل چشم مراجعه‌کننده باشد این جمله نصب شده است که «حق با مشتری است. » آیا این جمله واقعی است؟ مشتری چه حقی را می‌تواند آنجا اعمال کند؟.

گمانه هایی درباره دلایل افزایش نرخ ارز

دلار این روزها تب کرده و نوسان نرخ آن زیاد شده است. اگر چه بر خلاف تصور، باید اذعان کرد نرخ هایی که گفته می شود اعم از ۴۷۰۰، ۴۶۰۰ و ... تاکنون عملاً با ثبات نبوده و تنها اثرش تحولات لحظه ای بر تیتر رسانه ها بوده است.

آینده لیبرال دموکراسی در جهان!

رئیس جمهور آمریکا میلیون‌ها معترض در خیابان‌ها به عملکرد خود را مسخره کرد. آن هم در شرایطی که دولت فدرال آمریکا اصلاً به دلیل اختلاف سنا با کاخ سفید در مورد چند و چون بودجه تعطیل است.

حمله بدفرجام ترکیه به سوریه

تهاجم سنگین نظامی ارتش ترکیه به صفحات شمالی سوریه با آتش گسترده توپخانه دورزن و حملات موشکی به شهر عفرین، زمینه ساز دور جدید تجاوزات نظامی ارتش ترکیه به خاک سوریه بوده است.

پیام اقتدار در جهت صلح

ذات نیروهای مسلح آمادگی و مهارت لازم برای انجام اقدامات مرتبط است. بنابراین باید در این راستا آمادگی دفاعی خود را افزایش دهیم تا در زمان و مکان مورد نیاز بتوانیم از کشور دفاع کنیم.