شناسایی اغتشاگران اخیر

دبیر شورای امنیت کشور گفت: انجام تجمعات و اعتراضات مردمی، موضوع عجیب و ناشناخته‌ای در دنیا نیست و در همه کشور‌های دموکرات این امر صورت می‌گیرد.

حسین ذوالفقاری بعدازظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی اعضای شورای تأمین استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری، ضمن بیان اینکه اعتراض موضوع عجیب و غربی در دنیا نیست و بعضاً شاهد هستیم که در کشور‌های مدعی دموکراسی تجمعات به خشونت و آتش زدن وسایل عمومی منجر می‌شود، تأکید کرد: این امر در حوادث اخیر نیز دیده می‌شد، اما آنچه در ایران متفاوت است، موقعیت ژئوپولتیک و استراتژیک منطقه‌ای کشورمان است که دشمنان قصد برهم زدن نظم آن رادارند.

وی افزود: آنچه امروز در کشورمان اهمیت دارد آن است که ما خواستار برخورد با اغتشاشگران بودیم چراکه به دلیل جایگاه ایران در منطقه بسیاری کشور‌های منطقه و استکبار جهانی از این فرصت برای برهم زدن نظم و همچنین ایجاد آشوب در کشورمان استفاده کردند لذا سخن ما این است که باید مراقب آن دسته از افراد بود و نسبت به وضعیت کشور در این مقوله حساسیت به خرج داد.

معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی در مقوله امنیت باکسی تعارف ندارد، گفت: مردم ما ملتی بزرگوار هستند که از همان ابتدا از اغتشاشگران حمایت نکردند بلکه برعکس در مقابلشان نیز ایستادند و این امر خیلی نکات را به جهانیان اثبات کرد.

ذوالفقاری حاضران در ناآرامی‌های اخیر را دو گروه عنوان کرد و بیان داشت: طبق گزارشی که به رئیس‌جمهور نیز ارائه شد این افراد دودسته بودند، گروه نخست کسانی که آمده بودند تا دغدغه‌ها و مطالباتشان را بیان کنند و گروه دوم اغتشاشگرانی تحت فرمان بیگانگان که مردم راهشان را از این گروه خیلی زود جدا کردند.

وی افزود: مردم ما برای این انقلاب جان‌فشانی کرده و هزینه‌ها داده‌اند لذا به‌راحتی نخواهند گذاشت عده‌ای به نام آشوب و با حمایت بیگانگان ضربه‌ای به این انقلاب بزنند.

دبیر شورای امنیت کشور با تقدیر از مدیریت مطلوب نیرو‌های انتظامی و امنیتی، تأکید کرد: شرایط فعلی کشور با اهتمام این افراد و مردم قانون‌مدار ایران اسلامی امروز به حمدالله بسیار مطلوب است.

ذوالفقاریان بیان کرد: آشوب گرانی که می‌خواستند نظم کشور را بر هم بزنند، شناسایی‌شده‌اند و برخورد قاطع با آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.