تیتر زدیم «هرچه تهران بگوید» اما روی حرف موگرینی حساب نکنید!

منصور مظفری مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد در گفت‌وگو با آریا اظهار داشت: سیاست‌های تخریبی آمریکا، برجام را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر سرمایه‌گذاری‌های پسابرجام تاثیرات منفی خواهد گذاشت.
وی در اظهاراتی متناقض ابتدا گفته است: «برجام یک دستاورد حیثیتی برای اتحادیه اروپا است و بر مبنای آن مانور می‌دهند که توانستند یک چالش جهانی که برخی کشورها 12 سال درگیر آن بودند را حل و فصل کنند. کشورهای اروپایی برای حفظ برجام بسیار مصر هستند و به لحاظ حیثیتی برای اتحادیه اروپا اهمیت دارد و در این راستا به آمریکا هشدار داده‌اند و اعلام کرده‌اند که اگر آمریکا از برجام خارج شود اتحادیه اروپا اجرای برجام را ادامه خواهد داد.»
اما در ادامه درخصوص نقش اتحادیه اروپا در حفظ برجام گفت: «کشورهای اروپایی در برجام به دنبال منافع خود هستند و به طور کامل آمریکا را رها نمی‌کنند و متمایل به ایران شوند. آنها اکنون بر روی برنامه موشکی ایران متمرکز شده‌اند که به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. برنامه موشکی ایران رویکرد تهاجمی ندارد و یک برنامه کاملا تدافعی است اما اروپایی‌ها گوشزدهایی را مطرح می‌کنند تا درخصوص برنامه موشکی کشورمان وارد مذاکره شوند و برجام را به نحو دیگری دور بزنند لذا نمی‌توان بر روی اتحادیه اروپا حساب باز کرد.»!
اذعان اخیر مدیر روزنامه آفتاب یزد در حالی است که این روزنامه 25 مهر امسال در تیتر و عکسی بزرگ از موگرینی نوشته بود: «هرچه تهران بگوید / موضع‌گیری صریح اتحادیه اروپا درخصوص طرح برجام ثانویه و هرگونه مذاکره پسابرجامی.»