تیلرسون: جلسات اصلاح برجام آغاز شد

وزیر خارجه امریکا گفت: «درباره توافق هسته‌ای ایران، رئیس‌جمهور صریح و واضح صحبت کرده است که از نظر او، این توافق تعدادی از نقایصی دارد و او در نظر دارد که به این نقایص پرداخته شود. آنچه که ما توافق کردیم انجام دهیم آن است که با همتایان اروپایی خود به ویژه سه کشور اروپایی(آلمان، فرانسه و بریتانیا) همکاری کنیم تا مشخص کنیم که چه حوزه‌هایی باید به آن پرداخته شود و با چه مکانیسمی به انها پرداخته شود. گروه‌های کاری(بین آمریکا و اروپا) جلساتشان را شروع کرده‌اند».

تیلرسون در نشست خبری با همتای لهستانی خود افزود: «اما فراتر از آن، سیاست گسترده تر آمریکا در قبال ایران بسیار فراتر از موضوع توافق هسته‌ای است. آمریکا نگرانی‌های فوری‌تری در قبال ایران دارد از قبیل رفتارهای شرورانه ایران در سراسر منطقه، حمایتها از حوثی‌ها در یمن، حملات موشکی از یمن به عربستان سعودی، تامین تسلیحات برای شبه نظامیانی که عراق و سوریه را بی ثبات می‌کنند، حمایت از حزب‌الله لبنان و لیست طولانی که شما درباره آن اطلاع دارید».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما در این گروه‌های کاری همچنین در نظر دارد روی حوزه‌های همکاری بین اروپا و آمریکا برای به عقب راندن رفتارهای شرورانه ایران هم کار کند و این حوه ها را شناسایی کند. این کار در جریان است و ادامه دارد. اگه انجام این کار، راحت بود همین حالا به اتمام رسیده بود ما چالش‌های این موضوع را به رسمیت می‌شناسیم».