خواب زمستانی وزارت راه و سازمان راهداری‌ها/ سوال از آخوندی

گروه سیاسی- محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به بارش برف در روزهای شنبه و یکشنبه و ماندن تعداد زیادی از مردم در راهها و جاده ها گفت: ضعف مفرط وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداریها در بسته شده جاده ها و راهها محرز و عیان شد.

وی با طرح این سوال که مگر در طول سال چند روز شاهد بارش برف در کشور هستیم، تصریح کرد: سازمان راهداریها که در طول سال باید برای چنین روی آماده باشد و امکانات خود را مهیا کند، در خواب زمستانی بوده است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوق مجلس افزود: مردم تماسهایی با ما نمایندگان مجلس داشته و عنوان کردند که ساعت ها از 10 ساعت گرفته تا 20 ساعت در جاده ماندند اما کسی به داد آنها نرسید.

پورمختار افزود: با یک برف جاده تهران – قم، تهران- کرج و برخی دیگر از جاده ها مسدود شد. این یعنی فاجعه برای وزارت راه و سازمان راهداریها.

وی تصریح کرد: این نشانه ضعف و بی برنامه بودن مسئولین وزارت راه و شهر سازی و سازمان راهداری و زیر مجموعه های آنها در زمان بروز یک اتفاق و حادثه ساده در کشور است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوق مجلس تصریح کرد: متاسفانه در خبرها آمده بود که در 2 روز گذشته به دلیل لغزنده بوده جاده ها، تعدادی از هموطنان در حوادث راه و جاده از جمله بر اثر تصادف جان باخته و زخمی شدند.

پورمختار تصریح کرد: وقتی سازمان هواشناسی چند روز قبل از بارش سنگین برف خبر داده بود و هشدارهای لازم هم داده شد، چرا مسئولین و متولیان امر به وظایف خود عمل نمی کنند.

وی افزود: آقایان یا هشدارهای سازمان هواشناسی را شوخی می گیرند و یا آمادگی لازم را ندارند و نمی خواهند به وظایف خود عمل کنند.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین زمینه از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس سوال خواهم کرد و وی باید با حضور در مجلس پاسخگوی این سوال باشد.

پورمختار گفت: آقایان نباید از مسئولیت خود شانه خالی کنند و وقتی نمی توانند وظایف خود را انجام دهند و یا از عهده یک مسئولیت بر نمی آیند، اعلام کنند.