انتقاد حاجی دلیگانی از محقق نشدن برنامه های وزیر ارتباطات/ حتی 10 درصد کار برای شبکه ملی اطلاعات انجام نشد

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه نزدیک به شش ماه از آغاز بکار دولت دوازدهم می گذرد، افزود: محمد جواد آذری جهرمی در زمان اخذ رای اعتماد در صحن مجلس برنامه هایی ارائه کرد و حتی در نشست با نمایندگان در فراکسیونها و کمیسیونهای تخصصی مجلس این برنامه را تشریح می کرد و قول می داد که در جهت تحقق این وعده ها اقدام کند.

وی ایجاد شبکه ملی اطلاعات را یکی از مهمترین برنامه ها و وعده های وزیر ذکر کرد و افزود: در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که ما داریم حتی 10 درصد کار برای تحقق این وعده انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: همچنین وزیر قول داد که ظرف مدت کوتاهی زیرساخت ها و امکانات لازم از جمله پهنای باند برای شبکه های داخلی را فراهم و موتور جستجوگر ایرانی راه اندازی کند.

حاجی دلیگانی نقش آفرینی در جهت ایجاد هویت ملی در فضای مجازی را یکی دیگر از وعده های وزیر ارتباطات ذکر کرد و افزود: در حال حاضر برد شبکه های مجازی خارجی بیشتر از داخل است و از طرف دیگر پهنای باند شبکه های داخلی نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش هم یافته است.

وی با اشاره به وعده های وزیر در خصوص اینترنت داخلی گفت: در حال حاضر از اینترنت خارجی استفاده می شود و متاسفانه در این جهت کاری صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تمام سیستم کشور با اینترنت خارج است و لازم است تا از این وضعیت رهایی پیدا کنیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از این وعده ها محقق نشده، افزود: وزیر باید برای تحقق وعده ها اقدامات خود را سرعت دهد.

وی اضافه کرد: وزیر باید به افکار عمومی جواب روشنی بدهد که در شش ماه گذشته در وزارتخانه چه اقداماتی برای تحقق برنامه های خود داشته است.