دستاوردهای منطقه‌ای ما بود که بر مذاکرات برجام تاثیر گذاشت

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی که عصر امروز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه در مسجد امام صادق (ع) تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر سید عباس عراقچی مبنی بر اینکه برجام دستاوردهایی زیادی داشت، اظهار کرد: همه آنچه که تیم مذاکره کننده ما در برجام به دنبال آن بود به دست نیامد.

وی ادامه داد: اشتباه این بود که مسئولان مربوط انتظار زیادی از برجام برای حل مشکلات ایجاد کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در جریان مذاکرات، ما با دشمن مکار طرف بودیم و سابقه رفتار آنها با ما همیشه بد بوده است و همواره دروغ می گفتند و عهد شکنی می کردند، چنانچه مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کردند که فریب دشمن را نخورند.

توکلی با بیان اینکه دلتمردان امید زیادی داشتند که سایر مسائل را نیز حل و فصل کنند، اما این انتظار برآورده نشد، گفت: البته برجام تاثیراتی هم داشت از جمله اینکه امروز مراوده کشور ما با دیگر کشور ها سهل تر و فروش نفت هم امکان پذیر شد، گرچه هنوز در جا به جایی پول آن دچار مشکل هستیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقای عراقچی گفته که ارتقا موقعیت منطقه ای ایران ناشی از برجام است، اضافه کرد: من این نظر آقای عراقچی را قبول ندارم و این از همان دسته اغراق هایی است که می کنند. البته مذاکرات بی تاثیر نیست، اما آنچه این راه را باز کرد مجاهدت و مقاومت بوده است.

توکلی تاکید کرد: این مجاهدت ها بر مذاکرات نیز تاثیر داشت، در واقع دستاوردهایی منطقه ای ما بود که در مذاکرات برجام تاثیر گذاشت.