مردم از تبعیض، رشوه و بی‌عدالتی خسته شده‌اند

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در همایش تجدید عهد با ولایت که در سالن همایش‌های مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه وقوع انقلاب تحولی بزرگ در قرن ۲۰ بود اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از پدیده‌های عظیم قرن ۲۰ به شمار می‌آید که تاثیرات شگرفی در ابعاد مختلف فرهنگی سیاسی اجتماعی در ایران و حتی خارج از ایران گذاشت.

وی ادامه داد: ۳۹ سال از پیروزی انقلاب  اسلامی ایران می‌گذرد و هنوز علل و ابعاد مهم و ویژگی‌های این انقلاب کبیر نمایان نشده است، از این جهت باید همه اندیشمندان، علما و صاحب نظران و ابعاد و اهداف این پدیده بزرگ قرن را تبیین و تشریح کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آنرا از انقلاب‌های دیگر متمایز کرده است ابراز کرد:‌ انقلاب  اسلامی ما با انقلاب‌های روسیه، فرانسه و الجزایر تفاوت بسیاری دارد چنان که در این انقلاب‌ها مردم به پشتیبانی از کودتا کنندگان به صحنه می‌آیند  یا به خاطر خاک انقلاب می‌کنند ولی در انقلاب اسلامی ما چنین نبوده است.

وی در ادامه گفت: از دیدگاه اندیشمندانی که علل این انقلاب را بررسی کرده‌اند همگی به این نتیجه رسیده اند که این انقلاب از جمله ویژگی‌هایی که دارد این است که مذهب و دین از عوامل اصلی و قوی وقوع آن بوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش مهم علما در انقلاب خاطر نشان کرد: نقش علمای دینی و رهبری دینی در انقلاب ما بسیار حائز اهمیت بود چنانکه در انقلاب‌های دیگر مسیر جدایی دین از سیاست را دنبال می‌کردند در حالی که این انقلاب با رهبری عالمان دینی و در راس آن بالاترین جایگاه، امام خمینی(ره) که مرجعیت آن زمان بود قرار داشت که با تعالیم دین مسیر انقلاب را  هدایت و به پیروزی رساند.

وی در بیان اینکه قبل از انقلاب حتی تعمیر یک بالگرد به دست مستشاران آمریکایی انجام می‌شد بیان کرد: قبل از انقلاب توانایی تعمیر یک بالگرد را نداشتیم اما حالا این کار به دست متخصصان کشورمان انجام می‌گیرد.

آل هاشم در بیان مقایسه ارزش‌های فرهنگی قبل و بعد انقلاب گفت: باید توجه داشت که قبل از انقلاب چه چیزهایی برای جوانان ما ارزش محسوب می‌شد و حالا چه چیزهایی اززش محسوب می‌شود و نونهالان ما با این سن کم حافظان بزرگ قرآن هستند.

وی با خاطرنشان کردن اینکه رهبری نظام با همان صلابت امام خمینی(ره) این نظام را رهبری و هدایت مسلمانان جهان را عهده دار است افزود: امروز مردم پشت این انقلاب هستند، مردم از انقلاب خسته نشده‌اند، آنها از تبعیض، رشوه و بی‌عدالتی خسته می‌شوند.