پژمانفر: هیات رئیسه مجلس تخلف کرد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، پیرامون ممانعت رئیس مجلس از طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی، اظهار کرد: 6 ماه است 180 نماینده سؤالات خود از رئیس‌جمهور را مطرح کره‌اند.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری موضوع در مجلس و مطالبی که بین من و آقای لاریجانی ردوبدل شد، معاونان پارلمانی رئیس‌جمهوری تلاش فوق‌العاده‌ای کردند تا بتوانند انصراف سؤال از رئیس‌جمهور را از امضاکنندگان بگیرند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در نهایت و با وجود همه تلاش‌ها، کوتاهی‌های هیأت رئیسه و شخص آقای لاریجانی در این موضوع، از صبح امروز پیگیری‌هایی انجام شد و سؤال را به کمیسیون اقتصادی ارسال کردند تا بررسی شود.

وی افزود: حسشان این بود که شاید برای رئیس‌جمهور مناسب نباشد در مجلس حاضر شود و جواب بدهد اما حق نمایندگان و مردم است که از این جایگاه قانونی استفاده شده و رئیس‌جمهور نسبت به مسائل پاسخگو باشد.

پژمانفر با بیان این‌که ممانعت از طرح سؤال در صحن علنی تخلف است، گفت: به نظر من این کار هیأت رئیسه تخلف جدی و کوتاهی هیأت رئیسه بوده که باید نسبت به این تخلف پاسخگو باشند.

وی با اشاره به تلاش برای جلوگیری از ادامه پیگیری سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور، یادآور شد: ظلم به مردم است که نمایندگان آنان را از ادامه پیگیری سؤال منصرف می‌کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر کاری بتوانیم در ارتباط با پیگیری مطالبات مردم دنبال می‌کنیم که در این مسیر مجلس نیز باید همراهی کند و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: امیدواریم کمیسیون اقتصادی بعد از بررسی، سریع‌تر موضوع را به صحن علنی ارسال کنند تا آقای رئیس‌جمهور نسبت به ظلمی که به مردم شده پاسخگو باشند.

پژمانفر گفت: باید از نمایندگانی که سؤال خود را پس گرفتند پرسید چه عاملی باعث پس گرفتن سؤالشان از رئیس‌جمهور شده.