واکنش دانشگاهیان به اظهارات روحانی در نشست خبری و ماجرای گوشی‌های سامسونگ

 نشست خبری رئیس‌جمهور و رفتار نامناسب کره جنوبی و سامسونگ با ورزشکاران ایرانی از مهمترین مسائلی بود که واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی از سوی دانشگاهیان بدنبال داشت. در ادامه به برخی از این واکنش‌ها پرداختیم.

* قبل از برجام تحریم بودیم، با عزت، بعد از برجام تحریمیم، با ذلت

حجت‌الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه در توئیتی در خصوص رفتار نادرست با ورزشکاران ایرانی نوشت: « کجا رفتن اون مردانی که بخاطر کلیپ تبلیغاتی ضد ایرانی سامسونگ، تبلیغاتش رو از در و دیوار شهر پایین کشیدن تا عذرخواهی کرد؟!»

وی در پیام دیگری تاکید کرد است: « قبل از برجام تحریم بودیم، با عزت. ..، بعد از برجام همچنان تحریمیم، اما این بار با ذلت ...»

* ریزش آرای روحانی بعد از هر گفت‌وگوی رسانه‌ای!

صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه تهران در صفحه اینستاگرامش تصویری از روحانی را منتشر کرده و نوشته است: « خیلی دلم می‌خواهد بدانم بعد از هر ظهور رسانه‌ای‌ آقای رئیس جمهور، مشاوران و نزدیکانش چه نوع بازخوردی از افکار عمومی در رسانه‌های اجتماعی به او ارائه می‌کنند.»

وی همچنین در ادامه نوشته است:« سخن گزافی نیست اگر گفته شود هر گفت‌وگویی که روحانی از زمان انتخابات دور دوم تا کنون انجام داده باعث ریزش شمار بیشتری از آرای او شده است.»

*  روحانی معنای مهاجرت معکوس رو اشتباه فهمیده

علی فلاحتکار از فعالان دانشجویی در رابطه با اظهارات روحانی در نشست خبری تصریح کرده است: « اینطور که روحانی از مهاجرت معکوس میگه حس می‌کنم یا من تو کشوری که روحانی رئیس جمهورشه زندگی نمی‌کنم یا روحانی معنای مهاجرت معکوس رو اشتباه فهمیده.

این فعال دانشجویی در توئیت دیگری نوشته است: « دوست داشتم سوال خبرنگار فارس از روحانی را بشنوم!! اما مدیر جلسه خوب انجام وظیفه کرد و وقت به فارس (پرمخاطب ترین خبرگزاری کشور) نرسید!! گویا روحانی نمی‌خواد سوال حداقل 16 میلیون ایرانی را بشنود!!»

وی همچنین در پیام دیگری در خصوص اظهارات روحانی نوشته است: « رئیس جمهور گفته : دولت تاجر، بنگاه دار و خانه ساز خوبی نیست؛ کارها باید به مردم واگذار شود.
پ.ن: البته تجربه ثابت کرده که شرط مردم حساب شدن برای روحانی این است که باید آن شخص برادر، وکیل،وزیر‌ یا دوستش باشد»

فلاحتکار در پیام دیگری هم در خصوص اقدام نامناسب کره جنوبی با ورزشکاران ایرانی و با هشتگ تحریم سامسونگ نوشت: « چرا این سعید جلیلی رو از مذاکرات برکنار نمیکنن که تحریم‌ها تموم بشه و عزت به پاسپورت ایرانی برگرده؟ وقتی ظریف بیاد، هم عزت میاد هم آنقدر غرور ورزشکارامون تو کره جنوبی شکسته نمیشه!»

* با گوشی سامسونگ در حال تلاش برای اقناع دیگران در تحریم گوشی‌های سامسونگ

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم در پیامی نوشته است: « ‌می‌ترسم شعار ‎تحریم سامسونگ هم مثل اپل و کالاهای آمریکایی زودگذر و هیجان زده باشد. چه بسیار کسانی که با گوشی سامسونگ در حال تلاش برای اقناع دیگران در تحریم گوشی‌های سامسونگ هستند!»

* یکی آمار بانک مرکزی رو یواشکی برسونه دست رئیس‌جمهور!

سیدمصطفی موسوی‌نژاد از فعالان دانشجویی هم در توئیتی نوشته است: « ‌روحانی،امروز در نشست خبری: "در سال‌های اخیر رشد اقتصادی ما همواره وجود داشته است." یکی آمار بانک مرکزی رو یواشکی برسونه دست جناب رئیس‌جمهور! سیف کم‌کاری داریا! طبق آمار رسمی بانک مرکزی رشد اقتصادی در سال 94 بدون احتساب نفت منفی 1،6٪ و با احتساب نفت منفی 3،1٪ بوده است. »

* تصمیم تحقیرآمیز وزارت ورزش

محمد مهدی روح‌اللهی هم در توئیتی با هشتک تحریم سامسونگ نوشته: « ‌وزارت امور خارجه باید وزیر ورزش رو هم برای این تصمیم تحقیرآمیزش احضار کنه.

* تنبیه و تعویض مسئولان!

یکی از دانشجویان هم که با نام کاربری « عمو فدا» در فضای مجازی فعال است، نوشته است: « ‌بعد از واکنش صالحی امیری فهمیدم تا وقتی که ‎تنبیه مسئولین و تعویض مسئولین انجام تحریم سامسونگ تف سر بالاست!

* رهبر کره شمالی: چرا ایده صالحی امیری به ذهن ما نرسیده

صادق نیکو یکی از فعالان دانشجویی در فضای مجازی هم نوشته « ‌ضربه‌ای که صالحی‌امیری زده از ضربه سامسونگ مهلک‌تر بوده: رهبر کره‌شمالی گفته چرا ایده صالحی امیری به ذهن ما نرسیده»

* موضوع، توهین‌آمیز بودنِ برخوردِ شرکت سامسونگه نه دریافت یا عدم دریافت گوشی

سیده راضیه حسینی از فعالان دانشجویی هم نوشته است: « ‌رئیس کمیته ملی المپیک درک این موضوع براش سخته که موضوع، توهین‌آمیز بودنِ این برخوردِ شرکت سامسونگه نه دریافت یا عدم دریافت گوشی؟
نه فقط توهین به ورزشکارانمون بلکه توهین به ملت ایران. این جماعت هیچ درکی از عزّت ملی دارن؟»

* توهم ‎جوانی‌گرایی در دولت تمامی ندارد

رضا رمضان‌نژاد دبیر اسبق اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا هم نوشته است: « ‌رئیس جمهور: جوان‌ها دارای افکار و ایده‌هایی هستند که باید اید در اراده و خواست حاکمیت همواره تاثیرگذار باشد.
توهم ‎جوانی‌گرایی در دولت تمامی ندارد. در تعریف یونسکو، ‎جوان یعنی زیر 35 سال! حال آنکه در ایران برای حکم دستار وزیر 46 ساله در رسانه تیتر جوان گرایی می‌زنیم و ذوق می کنیم!»

وی همچنین در توئیت دیگری تاکید کرده است: « تا وقتی ‎تولید ملی حمایت نشده، ‎تحریم سامسونگ یعنی احتمالا بعد از یکی دو ماه، باید مجدد برای این برند فرش قرمز بگسترانیم! پیشنهاد آلترناتیو فشار رسانه‌ای بر سامسونگ برای عذرخواهی هست. بسیاری از consumer boycott ها در دنیا چنین بلایی را سر برندها آورده اند.»

* لااقل یه خودکار پرت می‌کردین

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا هم در توئیتی با هشتگ تحریم سامسونگ نوشته است: « ‌وقتی می‌گیم دیپلماسی ذلت ینی این..! لااقل یه خودکار پرت می‌کردین!»

این تشکل دانشجویی در پیام دیگری هم تاکید کرده: « ‌چراهمیشه اول دیگران مارو تحریم کنن، خب یه دفعه هم ما شروع کنیم»

* توهین آشکار دولتمردان تدبیر و امید به عزت و غرور ملّی مردم ایران؛ اولین ماحصل المپیک زمستانی 2018

هاتف‌الرحمن صالحی مسئول بسیج دانشجویی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس هم در کانال شخصی‌اش نوشته است: « در خبرها آمده است که جناب مستطاب ظریف در راستای تهدید سهمگین کره جنوبی! و متعاقباً همدردی با ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک زمستانی 2018، چنین افاضه فرموده اند که: "اگر سامسونگ تا پایان امروز [تبعیض خود را] جبران نکند، گوشی‌ تلفن همراهم را عوض می‌کنم"!

پیرو اقدام انقلابی وزیر محترم امور خارجه، جناب صالحی‌امیری نیز از دستور برای خرید گوشی تلفن همراه و دلجویی از ورزشکاران کشورمان خبر داد!

والله، بالله و تالله، این سخنان و اقدامات نسنجیده و ناکارآمد از سوی دولتمردان مدّعی تدبیر و امید، علاوه بر توهین آشکارا به عزت و غرور ملی مردم ایران، ناخودآگاه ترس و واهمه‌ای را بر روح و روان انسان وارد می‌نماید! مبادا در روند مذاکرات هسته‌ای و نگارش متن نهایی، تمهید و تدبیر تیم مذاکره کننده در هزینه آفرینی سنگین برای خروج احتمالی آمریکا از برجام نیز به همین سبک و سیاق بوده است؟!

خداوند منّان، عاقبت قاطبه مردم ایران را در طول سه سال باقیمانده از عمر دولت فخیمه، ختم به خیر کند، ان شاءالله...»