پرونده تراریخته روی میز کمیسیون اصل 90 مجلس/ گزارش برای صحن مجلس

گروه سیاسی- داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه در خصوص محصولات تراریخته گزارش ها و شکایاتی به کمیسیون اصل 90 مجلس رسیده گفت: قانون مصوب مجلس در رابطه با محصولات تراریخته به درستی اجرا نشد و در گزارشات و شکایات مطرح شده آمده که قانون مذکور بطور دقیق اجرا نمی شود.

وی افزود: گرچه واردات محصولات تراریخته ممنوع نیست اما طبق قانون باید این محصولات کنترل و از ورود محصولات مضر جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: برخی از این محصولات برای سلامتی افراد مضر است اما متاسفانه از ورد آنها جلوگیری نمی شود.

محمدی گفت: کمیسیون برای بررسی گزارشات و شکایات مذکور به این مساله ورود کرده و تا کنون چندین جلسه روی این موضوع بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای بررسی پرونده محصولات تراریخته از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، وزارت بهداشت و درمان و مرکز پژوهشهای مجلس دعوت به عمل آمده، افزود: ما در کمیسیون نظرات مختلف را جمع آوری کردیم و با توجه به نظر کارشناسی کمیسیون قرار است گزارشی تهیه و بعد از تصویب در کمیسیون در صحن مجلس قرائت شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه بعد از بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس با تشکیل جلسات کمیسیون، گزارش مذکور را نهایی خواهیم کرد، افزود: نظر ما بر این است که از ورود محصولات تراریخته که برای سلامی مردم مضر است باید جلوگیری و دستگاههای مسئول باید وظیفه خود را بدرستی انجام دهند.