سرمقاله روزنامه های امروز/ از کباب‌خوری در مجلس تا راهکارهایی برای کاهش نرخ ارز

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

سهم شورای امنیت در جنایات جنگ یمن

کمیته کارشناسی سازمان ملل با ارسال گزارشی به شورای امنیت ضمن تشریح ابعاد فاجعه انسانی در یمن از «فروپاشی کامل» این کشور خبر داده و تصریح نموده است که جنگ سه ساله ائتلاف سعودی باعث شد دیگر کشوری به نام یمن، عملاً وجود نداشته باشد.

چرا بی پروا از جاسوس حمایت می کنید؟!

این مصیبت را به کجا باید ببریم که وقتی یک جاسوس اجنبی دستگیر می شود عده ای در داخل به جای حساسیت به حقوق ملت و تکریم دستگاه قضائی و امنیتی در حفظ امنیت و اقتدار ملی، در فکر حمایت از یک جاسوس هستند ولو اینکه او دست به خودکشی بزند!.

سرگشتگی یارانه ای و ضرورت ورود مجمع تشخیص مصلحت

می‌توان امسال را از دو نظر سال پر افت و خیزی در عرصه سیاست گذاری یارانه ای دانست.

کباب‌خوری به هر مقدار در ناهارخوری مجلس!

«دیروز در مجلس شورای اسلامی ناهار دعوت بودم، هنوز نماز عصر را نخوانده بودم که وارد سالن غذاخوری شدم و میزها تقریباً پر بود و هنوز باورم نمی‌شود که ناهار مجلس سلف سرویس با چند نوع کباب، خورشت، جوجه، کشک بادمجان و... باشد.

راهکارهایی برای کاهش نرخ ارز

به‌رغم انتظارات ایجادشده برای کاهش نرخ دلار در دوره پس از برجام، قیمت این ارز از ۳۳۸۴ تومان در بیست و هفتم دی‌ماه ۹۴ (یعنی روز اجرای برجام) به ۴۶۹۷ تومان در روز بیست و هشتم بهمن‌ماه ۹۶ رسید.

شغل؛ جاسوس!

به نظر می‌رسد در جمهوری اسلامی ایران، شاهد رویکردی هستیم که شاید با اغماض بتوان آن را عصمت‌سازی برای قشر خاصی از مشاغل و مناصب نامید.