افشاگری درباره سقوط هواپیما/ آقای آخوندی باید پاسخگو باشد

گروه سیاسی- محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز درباره سقوط هواپیمای تهران یاسوج گفت: سقوط هواپیمای مسافربری ایرلاین آسمان که بسیاری از خانواده های کشته شدگان را داغدار کرد و ملت ایران را یک بار دیگر عزادار کرد از موضوعاتی است که علاوه بر وزارت راه وشهر سازی باید از وزارت تعاون, کار ورفاه نیز توضیح خواست. همه می دانیم که هواپیمایی آسمان در ید آقای ربیعی است بنابراین ایشان هم باید پاسخگوی این موضوع باشند که چرا مدیریت این ایر لاین ضعیف عمل می کند؟ چرا با توجه به آگاهی از بدی آب وهوا به این پرواز اجازه پریدن داده می شود در حالی که یکی از مسافران به خواست خود هنگامی که متوجه بدی آب وهوا می شود از رفتن خودداری کرده زنده مانده است.

دامادی درباره مسائل ومشکلات مدیریتی کشور بخصوص در حوزه کاری آقای ربیعی خاطر نشان شد: چه مسائل وموارد مدیریتی در ایرلاین آسمان وجود دارد که نزدیک به سی خلبان استعفا داده اند؟ چرا بابت اینکه خلبانان از این ایرلاین به ایرلاین دیگری نروند از آنها چک های 200 تا 400 میلیون تومانی گرفته شده است؟ آیا نه اینکه بخش مهمی از موضوع پرواز وامنیت وسلامت آن اتخاذ تصمیم پرواز توسط خلبان است؟آیا وقتی چنین چک هایی گرفته می شود و فشارهای مختلفی بر خلبانان وارد است نمیتوان براین نکته تاکید کرد که عملا اختیار را از خلبان گرفته اند؟ آیا موضوع حقوق پایین خلبانان برابتکار عمل آنها تاثیر نمی گذارد؟ بسیاری از دوستان  می دانند که ایرلاین آسمان با مشکلات عدیده ای مواجه است هر چند این موضوعات دررسانه ها عنوان نمی شود. چرا از آقای ربیعی در رسانه ها یادی نمی شود که پاسخگوی مشکلات ایجاد شده وداغ های صورت گرفته هستند...حادثه سانچی را هم پشت سر گذاشتیم بی اینکه کسی از آقای ربیعی سوالی کند ایشان نیز از مسائل به سادگی عبور می کند و انگار وزرا در برابر مسائل و مشکلات ایجاد شده مسوولیتی ندارند.  

دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آقای آخوندی باید پاسخگو باشد اظهار داشت: نکته دیگر تجهیزات فرودگاهی است که قطعا آقای آخوندی باید پاسخگوی آن باشد و کسی منکر این قضیه نیست، نمی توان تصمیم احساسی گرفت بلکه باید مسائل وحوادث را از طرق درست مورد بررسی وتحلیل قرار داد.باید حادثه قطار وکشتی و هواپیما را با هم بررس کرد که چرا چنین مسائلی رخ می دهد. اگر بخواهیم مسائل داخلی را هم کنار بگذاریم در مسائل بین المللی نیز تحریم ها بر مشکلاتمان افزوه است. نمی توان تحریم ها را نادیده گرفت وقتی آمریکا مانع بستن قرارداد هواپیمای بوئینگ می شود.بسیاری از مشکلات متوجه سیاستهای کلی نظام است بنابراین نمی توان انتظار داشت وزرا معجزه  کنند هر چند که باید جوابگو باشند. 

وی با انتقاد از وضعیت سوء تدبیر مدیران اظهار داشت: به هر حال معذرت خواهی از مردم کوچکترین کاری است که وزرا ومسوولین باید انجام دهند اما بعد از معذرت خواهی آیا با استعفای مثلا مدیر راه آهن همه چیز حل شد؟آیا روند موجود تغییر کرد؟ به نظر بنده مهمتراز عذر خواهی عملیات بعد از عذرخواهی است اینکه بعد از طلب پوزش از مردم موضوع رعایت ایمنی تا چه حد مورد توجه مسوولین قرار دارد؟ آیا اگر هواپیما نقص فنی داشته یا سالها زمین گیر بوده در آن شرایط سخت جوی باید باید از زمین بلند شود؟ چرا مدیران یک بار برای همیشه به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوالات نیستند؟

 دامادی با تاکید براینکه به عنوان نماینده کمیسیون عمران هنوز نمی دانم چه کسی مقصر حادثه قطار بود افزود: اگر سری به شبکه های اجتماعی بزنیم شاهد موج گسترده ای از هجمه ها یا بهتر بگویم بی اعتمادی مردم به مدیران هستیم.تا کی با سانچی کبوتر در حال رجعت بکشیم وبا هواپیما پرچم کشورمان را سیاه وداغدار کنیم؟ بنده به عنوان  عضو کمیسیون عمران هنوز متوجه نشدم در ماجرای قطار تبریز –مشهد چه کسی مقصر بود؟!!به هر حال ناسزا گفتن مردم به مسوولین یا ایراد تراشی ومتهم کردن دیگری از سوی مسوولین درمان دردهای سوء مدیریتی کشور نیست.عکس سلفی گرفتن وحضور بی تاثیربر سر حوادث هم هیچ کاری از پیش نمی برد.

محمد دامادی در ادامه افزود: اگر دقت کرده باشید در ماجرای پیدا کردن پیکرهای مسافران هواپیما چندین ارگان وارد عمل شده اند از ارتش تا سپاه , هلال احمر تا نیروهای مردمی و حوادث غیر مترقبه و...اما همچنان شاهد عدم مدیریت واحد وامداد رسانی مناسب هستیم. اصلا بین دستگاه ها ومدیران هماهنگی وجود ندارد هر کسی ساز خودش را می زند وحرف خودش را قبول دارد, اختلاف نظر مدیران وعدم استفاده از نظرات کاربردی درد امروز جامعه ماست ، جامعه ای که از مسائل مختلف و بی تدبیری های مدیریتی رنج می برد.