خبر نماینده مجلس از حتمی شدن استیضاح وزیر روحانی

محمدابراهیم رضایی با اشاره بر ضرورت رعایت ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در انتصابات اظهار داشت: اسلام به‌عنوان نظام دینی جامع که ریشه در فطرت دارد و از سرچشمه وحی سیراب می‌شود، با دیدی عمیق و بینشی گسترده به انسان و انسانیت در ابعاد مختلف می‌نگرد و دارای نظام ارزشی ویژه‌ای است که در پناه آن سعادت و کمال انسان را تضمین می‌کند، مدیریت و اداره امور جامعه هم از شئون مهم زندگی انسانی بوده که در منابع اسلامی به آن پرداخته شده است و باید از این زاویه به‌طور علمی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: کسانی که رهبری فکری و معنوی مردم را به‌عهده دارند و آنهایی که مسئولیت اوضاع اجتماعی و امور اجرایی را پذیرفته‌اند، در فساد و یا اصلاح جامعه نقش اول را ایفا می‌کنند و از سوی دیگر بدیهی است که انتصابات بجا و متکی بر اصول و ضوابط معین، کنار امکانات لازم برای ارتقاء و پیشرفت شغلی بر عملکرد مفید کارکنان می‌افزاید و به شکوفایی آن مجموعه منجر می‌شود، بنابراین انتصاب بجا و حساب‌شده با یک فرایند عملی و منطقی با پیروی از اصول پذیرفته‌شده ضرورت و اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از ابتدا مورد نظر ما بوده زیرا در این انتخاب ارزش‌های انقلاب، نظام و رهبری درنظر گرفته نشده که مواضع این فرد ضد موازین امام(ره) و ارزش‌های نظام اسلامی بوده است.

رضایی بیان کرد: با وجود اینکه سازمان جهاد کشاورزی هم باید مثل سپاه یک نهاد پاک، ارزشی، ولایتمدار و پرتلاش باشد به‌گونه‌ای که با توجه به رسالت این نهاد باید روح تلاش و جهاد در آن موج بزند اما عملاً می‌بینیم که انگیزه از این سازمان گرفته شده و افرادی با سوابق نه‌چندان قابل دفاع به‌کار گرفته می‌شود که این دشمنی با اصل نظام است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از دوستان ما هم در انتخاب این فرد همراهی کردند که به‌نظر می‌رسد وام‌دار وی باشند اما انتظار ما چیز دیگری از دوستان بود زیرا می‌دانند این گزینه با معیارهای نظام و رهبری سنخیت ندارد و این ظلم به نظام بوده و یک نمایی از خیانت است که در کشور  انجام می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که در انتخاب و تأیید این فرد نقش داشته‌اند در خیانت به نظام شریک بوده و اثر آن را در درازمدت می‌بینند و در پیشگاه خداوند و شهدا مدیون هستند، متأسفانه ما پله‌پله از ارزش‌های اولیه فاصله گرفتیم و چیزی از این ارزش‌ها جز در قالب یک پوکه که محتوای آن خالی است باقی نمانده که این جای نگرانی دارد.

وی افزود: بحث استیضاح وزیر جهادکشاورزی حتمی است و بیش از 140 نماینده حتی به‌صورت کتبی آمادگی خود را برای استیضاح وزیر اعلام کردند که امیدواریم این نوع تفکر در انتصابات پاک‌سازی شود.