وحشت اسرائیل از موشک های ایران

الکس فیشمن تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: منظور از «تهدید جدید» که آویگدور لیبرمن وزیر اطلاعات اسرائیل از آن سخن می‌گوید، توان «موشک‌های دقیق» ایران است که می‌تواند مراکز اسرائیلی را با دقت هدف قرار دهد.

به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، فیشمن افزود: منظور از موشک‌های ایرانی که «تهدید جدید» به شمار می‌روند، موشک‌های «شهاب» هستند که برد آنها به یک هزار و 650 و یک هزار و 950 کیلومتر می‌رسند. این موشک‌ها به سمت اسرائیل هدف‌گیری شده‌اند.

وی اظهار داشت: «ایرانیان در حال بهینه‌سازی و مدرنیزه کردن موشک‌های مدل «عماد» هستند. قرار داشتن تعداد بسیاری از این موشک‌ها در اختیار ایرانیان تغییری در موازنه قوا در منطقه ایجاد خواهد کرد زیرا این موشک‌ها را می‌توان از ایران شلیک کرده و نهادهای حکومت اسرائیل همچون کنست (پارلمان) و مقر وزارت اطلاعات در تل‌آویو و نهادهای نظامی و فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های تولید برق را با دقت هدف قرار داد.فیشمن افزود: این موشک‌ها می‌توانند یک تغییر در وضعیت راهبردی اسرائیل ایجاد کنند. این پیشرفت ایران قلمرو آزادی عمل اسرائیل در جبهه نظامی را محدود خواهد کرد.

اسرائیل در عمق سرزمین لبنان حملاتی انجام نمی‌دهد زیرا بیم آن دارد که موشکباران شده و اوضاع به سمت یک جنگ‌ فراگیر رو به وخامت بگذارد.

فیشمن ادامه داد: «ایرانیان موشک از نوع خرمشهر با برد 2 هزار کیلومتر را مورد آزمایش قرار داده‌اند.

ایرانیان همچنین سعی دارند تا موشک‌های میان‌برد دقیق در سوریه و لبنان مستقر کنند و ظرف پنج سال آینده تعداد موشک‌های دقیقی که می‌توانند اسرائیل را مورد تهدید قرار دهند، بسیار خواهد شد و ارتش اسرائیل برای مقابله با آنها دچار مشکل خواهد شد.»

وی به نقل از منابعی که از آنها به عنوان بلندپایه نام برد، افزود: «موشک ایرانی مورد آزمایش قرار گرفته خرمشهر در‌بر دارنده یک پیام روشن برای واشنگتن و تل‌آویو بود.

اکنون از یک موشک جدید و بسیار خطرناک سخن به میان می‌آید زیرا این موشک می‌تواند تمامی نقاط اسرائیل را هدف قرار دهد. اسرائیل هم‌اکنون به طور بسیار جدی و با ترس و وحشت این موشک را مورد توجه خود قرار داده است.»