دلیل اتهام زنی اسرائیل و عربستان به ایران/ عصبانیت به دلیل نابود کردن داعش

جعفر قنادباشی با اشاره اتهام زنی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در نشست مونیخ ، اظهار کرد: سعودی‌ها همواره با اصل انقلاب ایران مشکل داشته‌اند و مدعی هستند که سال 1979 (1357 شمسی) که این انقلاب به وقوع پیوسته تاکنون منطقه با ناآرامی مواجه شده و این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران بیشترین نقش را در ایجاد امنیت در منطقه غرب آسیا طی 4 دهه گذشته داشته است.

وی با اشاره به اینکه اظهارات عادل الجبیر مبنی بر اینکه ما زمانی با ایران روابط خوبی برقرار می‌کنیم که آنها دست از انقلاب بردارند، افزود: اظهارات نماینده عربستان در اجلاس مونیخ همسو با مواضع رژیم صهیونیستی برای خدشه دار کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قنادباشی اظهار کرد: طبیعی است که عربستان و رژیم صهیونیستی از انقلاب ایران عصبانی باشند، چرا که در زمان پهلوی، شاه ایران به سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی کمک‌های زیادی می کرد اما انقلاب باعث شد تا آنها، این حامی خود را از دست بدهند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شاه ایران، رژیم اشغالگر قدس و عربستان سه پایه اصلی آمریکایی‌ها در دوران قبل از انقلاب بودند، افزود: طبیعی است که رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها با از میان رفتن پایه اصلی آمریکا در منطقه یعنی محمدرضا پهلوی که به عنوان ژاندارم منطقه فعالیت می‌کرد اظهار نارضایتی کنند، چرا که در 4 دهه گذشته با سقوط شاه قدرت آنها کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اظهارات نتانیاهو و عادل الجبیر در نشست مونیخ ریشه در این مسئله دارد که آنها یک دیکتاتور دست نشانده آمریکا را از دست داده‌اند.

قنادباشی با بیان اینکه که انقلاب مردمی ایران یک حکومت مردم سالار را ایجاد کرد و حکومت‌های ارتجاعی را در خطر قرار داده است، افزود: آنچه در مونیخ از طرف عربستان و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد در واقع پوششی است برای ایجاد یک ذهنیت جهانی و از میان بردن چهره مثبت جمهوری اسلامی ایران، که قطع به یقین در این مسئله همانند گذشته با شکست مواجه می‌شوند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تلاش های ایران برای ایجاد امنیت در منطقه، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی سرکوب داعش و شکست خطرناکترین و بزرگترین گروه تروریستی در جهان است که این مسئله باعث عصبانیت سعودی‌ها و رژیم کودک کش صهیونیستی شده است.

وی اظهار کرد: ایران تنها کشوری است که به لبنان کمک کرد تا از مرزهای خود دفاع کند و فلسطین را مورد حمایت قرار داد تا بتواند از حقوقشان در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس دفاع کند.

قنادباشی با بیان اینکه سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها از اینکه چهره واقعی و مثبت ایران در نزد ملت‌های جهان شناخته شده بسیار نگران هستند، بیان کرد: در اجلاس مونیخ شاهد بودیم که نمایندگان آنها تلاش کردند تا چهره واقعی ایران را تحریف و این نگذارند به معنای واقعی منعکس شود.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: نتانیاهو و عادل الجبیر در این نشست هم صدا با هم علیه ایران و انقلاب حرف ‌زدند که در واقع کوششی است تا انقلاب اسلامی را به صورت وارونه در جهان نشان دهند و این در حالی است که مردم جهان به نقش مثبت انقلاب برای مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان پی برده‌اند.