لزوم تجدیدنظر دولت در روابط با انگلیس و فرانسه

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره تهیه پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی از سوی انگلیس درباره کمک تسلیحاتی ایران به حوثی‌های یمن در شورای امنیت سازمان ملل، اظهار داشت: پیش‌نویس این قطعنامه بر اساس چند گزارش مبهم تدوین شده که هیج پایه و اساسی ندارد.

وی با بیان اینکه ایران هیچ نوع سلاح یا نیروی نظامی به یمن ارسال نکرده است، افزود: چگونه می‌توان به کشوری که تحریم است و حتی کشتی حامل غذا و دارو در بنادر آن امکان پهلوگیری ندارد ، سلاح ارسال کرد؟ انگلیس امروز با طرح ادعاهای واهی به دنبال اتهام زنی و حاشیه سازی برای کشورمان است.

عضو هیئت رئیسه  مجلس یادآور شد: بنده به همراه چند تن از نمایندگان در این زمینه به رئیس‌جمهور در صحن علنی تذکر داده‌ایم و خواستار تجدیدنظر در مناسبات اقتصادی با کشورهای انگلیس و فرانسه با توجه به نقش منفی این دو کشور در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران شده‌ایم.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه ما انتظاری که از اتحادیه اروپا داریم این است که در زمینه برجام و همچنین روابط با ایران نقش مثبت ایفا کنند، تصریح کرد: مقامات دولتی و پارلمان اتحادیه اروپا طی جلسات و نشست‌هایی که ما با آنها داشتیم همواره اعلام می‌کنند که ما در بحث برجام بسیار محکم و جدی ایستاده‌ایم و مسیر توافق را ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم اسدآباد در قوه مقننه تاکید کرد: اما اگر قرار باشد که آنها دست به اقدامات منفی بزنند معلوم است که اینها هم عقب‌نشینی کرده‌اند لذا ضرورتی هم ندارد که ما هم همچنان در کنار آنها بایستیم بلکه باید در روابطمان با اتحادیه اروپا تجدید نظر داشته باشیم.

رنجبرزاده با بیان اینکه انتظار ما از پارلمان و کشور‌های اتحادیه اروپا این است که به قواعد بین‌المللی پایبند باشند، گفت: آنها باید مواضع خود را از دولتمردان آمریکا جدا کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد این کشور‌ها دست به تهیه پیشنویس قطعنامه علیه ایران بزنند و برای ما مشکل تراشی کنند این رفتار‌ها برای ما قابل پذیرش نیست و قطعاً ما هم در هر گونه ارتباط و روابطی که با آنها تنظیم کرده‌ایم، تجدید نظر می‌کنیم.