مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند

آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت الیگودرز، با اشاره به اینکه سوابق انقلابی و تاریخی مردم لرستان بسیار بالا است، اظهار کرد: اگر انسان‌ها شکرگزار نعمت‌های خداوند باشند پروردگار نیز نعمت‌های آن‌ها را افزایش می‌دهد و این موضوع در 70 جای قرآن آمده است.

وی با بیان اینکه هیچ فردی توانایی شمارش نعمت‌های خداوند را ندارد، مطرح کرد: انسان مؤمن در مرحله اول نعمت‌های خداوند را شناخته و سپس به شکرگزاری آن‌ها می‌پردازد.

این مرجع عالی‌قدر با اشاره به اینکه در میان نعمت‌های خداوند نعمت ولایت از اهمیت و ارزش بیش‌تری برخوردار است، عنوان کرد: منطقه لرستان یک منطقه ولایت‌مدار است و این موضوع را در دوران دفاع مقدس به خوبی به اثبات رساندند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در نتیجه ولایت‌مداری به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب ولایتی است و مردان ولایت‌مدار باید قدر این انقلاب را بدانند چراکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی مردم زیر ظلم و ستم شاه قرار داشته و با قیام امام خمینی(ره) در امان قرار گرفتند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب را باید بشناسیم تا بتوانیم با آن‌ها مقابله کنیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای سه بعد است که رکن اول آن اسلام است و امروزه بیش‌تر دشمنان جمهوری اسلامی دشمنان دین اسلام هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اسلام را به زندگی مردم آوردند، یادآور شد: مسئله حجاب خانم‌ها یک مسئله قرآنی بوده که دارای اهمیت بسیاری است. در کشوری که بر مبنای اسلام است خانم‌ها باید حجابشان را به شیوه اسلامی رعایت کنند.

این مرجع عالی‌قدر با اشاره به اینکه مردم رکن دوم انقلاب هستند، بیان کرد: اگر مردم به میدان نمی‌آمدند و از جان خود برای دفاع از انقلاب و اسلام نمی‌گذشتند این انقلاب پایدار نمی‌ماند چراکه دشمنان انقلاب اسلامی از بعد از پیروزی انقلاب به مبارزه علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های صحیفه‌نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) به شناخت انقلاب کمک می‌کند، ادامه داد: شهدا و خانواده‌هایشان برای تمام مردم پیام‌ دارند و آن پیام این است که ما کار امام حسینی(ع) کردیم و شما باید مانند حضرت زینب(س) از انقلاب دفاع کنید و ارزش‌های آن را حفظ کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در زمان طاغوت مردم دچار فقر فرهنگی و اقتصادی بودند، اضافه کرد: مردم در چندین مرحله به خیابان‌ها آمدند ولی نتوانستند شرایط را تغییر دهند و این امام خمینی(ره) بودند که با راهنمایی‌هایشان شاه را از کشور بیرون کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) طی 12 سال با بیانیه‌ها مردم را بیدار کردند، افزود: همه مردم وظیفه دارند از انقلابی که خون‌های بسیاری برای حفظ آن ریخته شده است را نگه‌دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هر زمانی که مردم به میدان آمدند ارزش و اعتبار انقلاب مشخص شد، اظهار کرد: سومین رکن انقلاب اسلامی ولایت فقیه است چراکه اگر پیامبر و امام معصوم در میان مردم نباشد باید ولی فقیه بر مردم حکومت کند و مردم نیز وظیفه دارند از دستورات ولی فقیه پیروی کنند.

وی با بیان اینکه اسلام و دین خدا دارای دشمنان بسیاری است، مطرح کرد: امروز نیز مردم باید بدانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ... جزو دشمنان اسلام هستند و تنها با پیروی از ولی فقیه می‌توانیم با آن‌ها مقابله کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به مردم خودباوری و شجاعت داد، عنوان کرد: اگر در کشورهای سوریه و یمن امام و ولی فقیه وجود داشت دشمن نمی‌توانست به آن‌ها صدمه بزند.

وی با بیان اینکه جهاد و شهادت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت در اسلام از ارزش بسیاری برخوردار است و انقلاب اسلامی نیز این فرهنگ را در جامعه زنده‌ کرده است، مردم نیز وظیفه دارند فرهنگ جهاد و شهادت را حفظ کنند.

این مرجع عالی‌قدر با اشاره به اینکه وصیت‌نامه شهدا در عرصه‌های مختلف کمک بسیاری به مردم می‌کند، تصریح کرد: در وصیت‌نامه شهدای جوان آمده است که روی سنگ قبر ما ننویسید جوان ناکام چراکه ما از جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام لذت می‌بریم.

وی با بیان اینکه فضای حاکم در شب‌های عملیات مناجات با خداوند و عزاداری بود، یادآور شد: برخی از شهدا حتی اسم خود را به فرماندهان نمی‌گفتند زیرا در کمال اخلاص قرار داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی از سازمان‌های مردمی بسیج به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) موجب شد تا نقاب از چهره غرب کنار رفته و ما بتوانیم دشمنان انقلاب و اسلام را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، بیان کرد: انتظار کشیدن برای ظهور امام زمان(عج) از ارزش بسیاری برخوردار است و در روایات آمده است کسی که با انتظار کشیدن برای ظهور امام زمان(عج) بمیرد در ردیف شهدا قرار خواهد گرفت.

این مرجع عالی‌قدر با بیان اینکه آغاز کارها با قرآن به سعادتمند شدن انسان کمک می‌کند، ادامه داد: مسؤولان وظیفه دارند نسبت به رفع مشکلات مردم که در راستای حفظ انقلاب تلاش کردند اهتمام داشته باشند زیرا امروزه مردم درگیر گرانی و مشکلات اقتصادی هستند.