آینده قدس متعلق به مسلمانان است

روزی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید و حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه در پاسخ به خواسته جوانانی که از آن عزیز سفر کرده تمنای دعا برای شهادت کرده بودند فرمود: « ... ان‌شاءالله به همین زودی‌ها فلسطین را آزاد و در قدس شریف پشت سر مولای خود حضرت ولی عصر ارواحنافداه نماز عشق خواهیم گذاشت. »، هیچ‌کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی فرا برسد که نظام سلطه در برابر اراده‌های پولادین مردم ایران به استیصال و عجز برسد و تمامی نقشه‌ها و برنامه‌هایشان با شکست مواجه شود. 

روز پنج‌شنبه دهم اسفند ماه، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای در دیدار وزیر اوقاف سوریه ضمن تمجید از ایستادگی و پایداری رئیس جمهور و مردم سوریه در خاکریز اول محور مقاومت با صراحت و روشنی وعده خواندن نماز در قدس شریف در آینده‌ای نه چندان دور را دادند و فرمودند: «امیدوارم که ان‌شاءالله آن روزی که شماها در قدس شریف نماز جماعت می‌خوانید، آن روز را ببینید و ببینیم؛ بله ما معتقدیم که این روز خواهد آمد و دیر هم نخواهد بود، چند سال پیش این صهیونیست‌ها؛ همین دولت صهیونیستی همسایه شما می‌گفت که ما ایران را مثلاً 25 سال آینده چنین و چنان می‌کنیم، من گفتم شما 25 سال دیگر را درک نخواهید کرد که بخواهید آن کار را انجام بدهید.»

این پیش‌بینی رهبر معزز انقلاب اسلامی معطوف به یک منطق عقلی، علمی و تاریخی است که قرآن کریم مصادیقی از این سنت حتمیه الهی را بیان کرده و در سیره کلامی ائمه معصومین نیز با موارد متعددی از آن مواجه بوده‌ایم. قرآن کریم ما را به استحکام‌بخشی و تقویت قدرت و مقابله با مستکبران، فتنه‌جویان و ظالمان دعوت کرده و سکوت در برابر ظالم را مشارکت و معاونت در ظلمِ ظالم می‌داند. از منظر قرآن کریم امنیت و دستیابی به اهداف بلند و راهبردی تنها با تکیه بر قدرت ملی و نیروی مردمی و ایستادگی در برابر دشمن به دست می‌آید و تصور اینکه از طریق مذاکره و تعامل با دشمن به امنیت و تحقق اهداف نظام دست پیدا خواهیم کرد، حرکت در منظومه دشمن و تکمیل کننده بازی و پازل دشمن است و اگر از روی همسویی فکری با او نباشد، بی‌شک یک تصور خام و ناشی از سهل‌اندیشی است. 

وقتی که حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه در روزهای آغازین انقلاب اسلامی با تکیه بر این حقیقت قرآنی که «تا زمانی که فتنه وجود دارد با فتنه‌گران مقاتله کنید... و بدانید که باطل رفتنی است» نابودی نظام سلطه را وعده داده و فرمودند: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود». بسیاری از ظالمان و ظلم‌پذیران در جهان شاید به تحقق این پیش‌بینی امام راحل به دیده تردید و شک می‌نگریستند اما تاریخ ٤0 ساله انقلاب اسلامی راستی و درستی این سخن ناب را ثابت کرد و اینک پس از گذشت حدود ٤0 سال، حضرت امام خامنه‌ای در دیدار وزیر اوقاف سوریه به همین حقیقت تاریخی اشاره می‌کند که همان‌گونه که انقلاب اسلامی ایران در برابر مستکبران به جای تن دادن به ذلت مذاکره و تعامل با شیاطین غربی راه استقامت و پایداری را در پیش گرفته و به پیروزی‌های بزرگی دست یافته است، پیروزی مردم سوریه نیز حاصل تبعیت از روش و مدل انقلابی ایران است: 

1 - پیروزی مردم سوریه میوه استقامت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و همه کسانی است که چند سال پیش کار سوریه را تمام شده تصور کرده و جشن پیروزی (برای رژیم صهیونیستی) تدارک دیده و برای بشار اسد جانشین معرفی کرده بودند. 

2 - پیروزی سوریه ثمره عدم تبعیت از نسخه‌های ظالمانه و مهندسی شده نظام سلطه است. 

3 - پیروزی ملت‌ها ثمره استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و تکیه به مردم به جای تکیه به دشمن است. 

٤ - نباید از تحریم‌ها و شکست‌ها ناامید و مأیوس شد و باید به افق‌های بلند چشم دوخته و بدانیم که پیروزی واقعی و دستیابی به قله‌های بلند نتیجه استقامت، پایداری و تحمل سختی‌ها است که این حکم و منطق الهی است: «پس تو چنان که مأموری استقامت و پایداری کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع کند نیز پایدار باشد. سوره هود آیه 112». 

5 - از هیاهو و بزرگنمایی و تبلیغات دشمن نباید ترسید و بدانید که رژیم صهیونیستی فقط در سایه رعب‌آفرینی و عملیات روانی و حمایت غرب از این رژیم منحوس زنده مانده است. 

6 - وقتی تلاش مردم سوریه نتیجه داده و درخت مقاومت به بار نشست که بشار اسد در کنار مردم و در خط مقدم مبارزه حاضر شد. 

فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای علاوه بر مردم و نظام سوریه غیرمستقیم متضمن نکته مهمی با مسئولان کشورمان بود که مادامی که از سیره انقلابی حضرت امام راحل حراست و در برابر تحریف راه و روش آن عزیز سفر کرده ایستادگی کنند و بر سبیل ارزش‌های بنیادین وانقلابی امام خمینی سلام‌الله علیه حرکت کنند بر نظام سلطه غلبه خواهند کرد و چنانچه از مسیر ارزش‌های انقلابی عدول کنند و تن به مهندسی و مدل‌های القایی نظام سلطه بدهند در دومینوی شکست‌های پی درپی گرفتار شده و هم مردم را از کف خواهند داد و هم امنیت جمهوری اسلامی ایران (به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام) را به ناامنی مبدل کرده و سرزمین ایران نیز مانند سایر کشورهای منطقه جولانگاه تروریست‌های دست‌پرورده غرب خواهد شد. 

 سید عبد‌الله متولیان