جنون فزاینده رسانه‌ای متحدان آمریکا علیه ایران، کمکی برای تمایلات سلطه‌جویانه آن‌هاست

 خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت: سیل اخیر اخبار مربوط به درگیری احتمالی با کره شمالی و پتانسیل هسته‌ای آن، این واقعیت را که اسرائیل و حتی عربستان سعودی می‌توانند اقداماتی انجام دهند که ممکن است به جنگ با ایران منجر شود، که آمریکا نیز در آن دخیل خواهد بود، به پشت صحنه راند.

در ادامه این گزارش آمده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در مورد تهدیداتی که در شمال مرز‌های اسرائیل وجود دارد هشدار و وعده داده است که در صورت وقوع هرگونه اقدام خصمانه، اسرائیل عقب نخواهد نشست. یسرائیل کاتس، وزیر حمل و نقل اسرائیل، نیز به نوبه خود هشدار داده است که در صورت بروز مشکلی، لبنان به عصر حجر بازخواهد گشت.

اسپوتنیک نوشت: «خصومت فزاینده در قبال ایران علاوه بر اسرائیل و عربستان سعودی، از دولت آمریکا هم نشات می‌گیرد. خصومت آمریکا علیه ایران رو به افزایش است. این در حالی است که رویداد‌های منطقه در عمل بر منافع ملی و حیاتی آمریکا تاثیری ندارد و به نظر نمی‌رسد ایران تهدیدی جدی برای آمریکا باشد.»

در ادامه این مطلب آمده است: نگرانی در مورد امکان شکل‌گیری «محور زمینی شیعه» نیز به دلایل سیاسی بزرگنمایی شده است تا این تهدید باور شود؛ اما این واقعیت در نظر گرفته نمی‌شود که عراق، سوریه و لبنان هویت ملی خاص خود و مردمی با تفاوت‌های دینی دارند.

این خبرگزاری روسی در گزارش خود افزود: باید دانست که جنون فزاینده علیه ایران، که در رسانه‌ها منعکس شده است، عمدتا از سوی متحدان آمریکا در منطقه و بیش از همه عربستان سعودی و اسرائیل ایجاد شده است که به تمایلات سلطه منطقه‌ای آن‌ها در عرصه سیاسی و نظامی منطقه کمک می‌کند. در این میان، مسئله منافع حیاتی آمریکا مطرح نیست. وقت آن رسیده است که از منافع واقعی در منطقه‌ای که از سال 2003 از اشتباهات آمریکا رنج می‌برد، آگاه شد.

مبارزه با تهدید فرضی ایران، که به خودی خود تهدید نیست، و یک جنگ فاجعه‌آمیز اشتباهی جدی خواهد بود که می‌تواند به نابودی ثبات در خاورمیانه منجر شود و این برای آمریکا بسیار گران تمام خواهد شد. توانایی ایران برای دفاع از خود در برابر نیرو‌های دریایی و هوایی آمریکا می‌تواند قابل توجه باشد. 

در انتهای این گزارش آمده است: تهدیدات می‌توانند به آسانی از خاورمیانه فراتر رود و به اروپا و حتی آمریکا برسد. به علاوه هزینه‌های آمریکا برای جنگی تازه و تبعات آن در عمل به ورشکستگی این کشور منجر می‌شود.