در مقابل تجمعات دی ماه مسئول هستیم

محمدباقر نوبخت در همایش گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس آموزش عالی استان گیلان در دانشگاه گیلان اظهار داشت: دانشجویان باید نقش اساسی خود را در جامعه پیدا کرده و به‌درستی به آن عمل کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مسئولیت خود را راهبری و رصد توسعه کشور دانست و عنوان داشت: این سازمان خود را در مقابل تجمعات پیش آمده در دی ماه امسال مسئول می‌داند، زیرا ممکن است ناخواسته سبب نارضایتی مردم شده باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کشور‌ها برای توسعه یافتن باید ارکان خود را بشناسند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۳ از نظر شاخص‌های توسعه شش پله در جهان پیشرفت کرده است.

سخنگوی دولت، ایران را هجدهمین اقتصاد قوی جهان دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای رتبه‌ای قابل قبول از نظر رشد علمی در میان کشور‌های جهان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت موظف است تا زمینه اشتغال جوانان کشور را فراهم کند خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۷ در قالب ۱۲ برنامه و با مبلغ ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تصویب مجلس رسیده است.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت در سال آینده یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند اظهار داشت: سال آینده ۸۳۸ هزار نفر جدیدالورود به بازار کار کشور وارد می‌شوند.

نوبخت با تاکید بر اینکه هر استانی سهم خودش را از بودجه سال ۹۷ دریافت می‌کند تصریح کرد: این که می‌گویند من بودجه استان‌های دیگر را به گیلان می‌دهم ادعایی غلط بوده و از روی نادانی و ناآگاهی است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: امروز نیاز به نرم افزاری داریم که افراد نیازمند کار را شناسایی کرده و توانایی‌های آن‌ها را مشخص کند تا دولت بتواند برای آن‌ها کار ایجاد کرده و سرافکنده نشود.