تعهد اخلاقی نمایندگان برای پس نگرفتن امضاهای سوال از رئیس جمهور

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید خدری نماینده بوشهر و گناوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تهیه مجدد طرح سوال از رئیس جمهور با محوریت موسسات مالی- اعتباری با 104 امضا در هفته گذشته در مجلس گفت: بعد از منتفی شدن طرح سوال اول از رئیس جمهور که دارای 130 امضاء و در خصوص مشکلات موسسات مالی- اعتباری بود، نمایندگان مجددا طرح سوال با همین محوریت را تهیه کردند اما این بار به همدیگر تعهد اخلاقی دادند که امضاهای خود را پس نگیرند.

وی با بیان اینکه مجتبی ذوالنور نماینده قم از نمایندگان مجلس امضاء جمع می کرد، گفت: وقتی نمایندگان می خواستند این طرح را امضاء کنند، به آنها گفته می شد که بعد از امضاء حق ندارند امضای خود را پس بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مجلس تصریح کرد: نمایندگان در واقع تعهد اخلاقی دادند که طبق آئین نامه داخلی مجلس تا آخر و زمان حضور رئیس جمهور در صحن مجلس بیاستند و امضای خود را پس نگیرند و مطالبات مردم را از رئیس جمهور پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خدری با تاکید بر اینکه طرح مذکور اصلا جنبه سیاسی ندارد، افزود: نمایندگانی از طیف های مختلف سیاسی این طرح را امضاء کردند از جمله امضای محمود صادقی و حجت الاسلام احمد مازنی نمایندگان اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید در این طرح وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح دیگر سوال از رئیس جمهور در بهمن ماه با 102 امضاء در مجلس مطرح شده، افزود: گسترش بیکاری و ایجاد نشدن شغل برای جوانان، علت افزایش قیمت ارز، علت استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران، حجم زیاد کالای قاچاق به کشور و رکود اقتصادی از جمله محورهای این طرح است.

نماینده بوشهر و گناوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مصر هستند تا رئیس جمهور برای پاسخ به هر دو سوال در صحن مجلس حاضر شود.