شبهه‌افکنان علیه حکم الهی حجاب همان فتنه‌گران سال 88 هستند

 این روزها بعضی افراد اظهارنظرهایی درباره حجاب در جامعه اسلامی می‌کنند که با مبانی فقهی فاصله زیادی دارد. یکی از این افراد گفته است «اکثر مردم بی‌حجابی را ناهنجاری و زشت نمی‌دانند لذا مشمول ادله ‌امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شود». اینکه اکثر مردم بی‌حجابی را ناهنجاری و زشت نمی‌دانند، یک ادعاست که گوینده آن نمی‌تواند آن را به اثبات برساند. عکس این مطلب را در جوامع اسلامی به ویژه ایران می‌توان با سیری در فرهنگ و آداب مردم به دست آورد و لذا چنین ادعائی بسیار عجیب به نظر می‌رسد.
علاوه بر این، اصولا متوقف ساختن «منکر» بودن یا نبودن یک پدیده به زشت و زیبا دانستن آن توسط مردم، یک ادعای اختراعی است که نمی‌تواند مبنای احکام دینی باشد. مثلا در جائی که مردم شراب را زشت نمی‌دانند و حتی مصرف آن را بخشی از فرهنگ و تمدن هم می‌دانند، نمی‌توان گفت در آن جامعه مشروب‌خوری «منکر» نیست.
بعضی افراد هم این روزها به بزرگانی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری نسبت‌هایی درخصوص نظرشان درباره حجاب می‌دهند که آنهم درست نیست. این نسبت دادن‌ها یا از روی عدم اطلاع است یا اینکه این افراد مایل هستند نظر خود را با نسبت دادن به این بزرگان تقویت کنند و در جامعه جا بیاندازند.
جالب این است که شهید بهشتی در یکی از سخنرانی‌های سال 1359 در یک موضع‌گیری بسیار هوشمندانه در برابر جریانی که برای مقابله با مقررات وضع شده درباره لزوم رعایت حجاب به راه افتاده بود موضوع حجاب زنان را به حکم امر به معروف و نهی از منکر مرتبط نمود و با صراحت اعلام کرد برای حفاظت از کرامت زنان و سلامت اخلاقی جامعه حجاب باید رعایت شود. این فراز از سخنان شهید بهشتی را به مناسبت جریان مرموزی که اخیرا برای مقابله با حکم الهی حجاب به راه افتاده تحت عنوان «مسئولیت نظام اسلامی در مبارزه با مظاهر فساد و تباهی» در روزنامه جمهوری اسلامی، به چاپ رساندیم (یکشنبه 29 بهمن 1396 صفحه7). البته نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که چنین نسبت دادن‌هایی ظلم به آن شهید مظلوم حتی بعد از گذشت سال‌ها از شهادتش می‌باشد و باید از گناه بزرگ نسبت‌های نادرست دادن به چنین بزرگانی به خدا پناه برد همانگونه که از منتسب کردن همین نظرهای نادرست به امام‌خمینی نیز باید پرهیز کرد. آیا بهتر نیست این افراد، حرف خودشان  را بزنند و این شهامت را داشته باشند که برای موجه ساختن نظر خود  از این بزرگان وام نگیرند؟
از این روش‌های نادرست که بگذریم، درباره جریانی که این روزها تحت عنوان «حجاب اجباری» در رسانه‌ها جریان دارد، چهار نکته را لازم می‌دانیم گوشزد نماییم.
اول آنکه تعبیر «اجباری»یک «ابزار» است که پدیدآورندگان این جریان از آن برای ایجاد یک جنگ روانی در جامعه استفاده می‌کنند تا طرف مقابل را وادار به عقب‌نشینی کنند. این تعبیر را دوستان نظام جمهوری اسلامی نباید تکرار کنند تا در زمین پدیدآورندگان آن که قطعا یک سرش در خارج مرزهاست بازی نکنند.
یادآور می‌شود روزنامه مذکور اخیرا از برخی سران فتنه حمایت کرده بود و گفتنی است که جریان طرفدار کشف حجاب و تحریف مواضع امام خمینی و  شهیدان بهشتی و مطهری در موضوع حجاب، همان جریانی است که فتنه سال 88 را علیه اصل نظام به راه انداخت و تا مرز بی‌حرمتی به ساحت امام حسین(ع) پیش رفت.
در اصل، جماعت انحرافی و منحرف از ارزشهای اسلام و انقلاب، برای رو نشدن دست خود، مجبورند به نفاق متوسل شوند و با تحریف احکام و اصول و دیدگاه‌های شخصیت‌های معتبر، امر را برای مردم مشتبه سازند. آنها در سال 88 نیز دنبال همین خط بودند.