قاسمی: سیاستهای آمریکا را رصد می کنیم

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در آخرین نشست هفتگی با خبرنگاران در سال ١٣٩٦ به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد. 

وی پیشاپیش سال نو و نوروز باستانی را تبریک گفت و افزود: امیدوارم سالی پر برکت و پر رونق و آرام برای کشورمان باشد و با تلاش مشترک در ارتقای جایگاه سیاست خارجی گام برداریم.

قاسمی درباره برکناری وزیر خارجه آمریکا و تاثیر آن بر برجام عنوان کرد: این تغییرات و تحولات اخراجها و آمد و شدها در دولت ترامپ تازگی ندارد شاهد این تغییرات بودیم و یک موضوع داخلی آمریکاست و به خودشان مربوط است آنچه برای ما مهم است سیاستها و رویکردهای آمریکاست و این سیاستها را رصد و در قبال آن مواضع خود را در آینده اتخاذ خواهیم کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری گفت که حضور ایران در سوریه مستشاری است.  

وی درباره نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در روز جمعه خاطرنشان کرد: مشکلات، موانع تخطی ها و بدعهدی هایی که احتمالا توسط طرفهای مقابل و قطعا از سوی آمریکا صورت گرفته را در این نشست دنبال خواهیم کرد. 

قاسمی درباره سفر لودریان به تهران هم گفت: مذاکرات بسیار صریح و سازنده بود.

سخنگوی وزارت خارجه امیدوارم طرف فرانسوی با پاسخ هایی که از تهران در محیطی با صراحت دریافت کرد، با واقعیات ایران و منطقه آشنا شود.

وی در پاسخ به سوال درباره اشغال ساختمان سابق سفارت ایران در بن آلمان توسط تعدادی که خود را آنارشیست خوانده اند، گفت: تعدادی به این ساختمان ورود کرده و در آنجا اتراق کردند و به محض اطلاع نمایندگی های ما در آلمان ورود کرده و با پلیس و مقامات شهرداری وارد مذاکره شدند و عکس العمل های مناسب و لازم صورت گرفت. امیدواریم براساس تفاهمات انجام شده هر چه زودتر مسئله فیصله یابد.