واکنش آیت‌الله سبحانی به رقص دختران در برج میلاد تهران

آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به مطرح‌شدن مسئله حجاب اجباری در جامعه اظهار داشت: مقاله‌ای در این رابطه نوشته و در قم منتشرشده است که می‌گویند در اسلام حجاب اجباری نداریم ترک حجاب معصیت است اما اجباری نیست.

وی خطاب به نویسنده حجاب اجباری گفت: حجاب اجباری دارای دو معنای باطل و صحیح است، معنای باطل حجاب اجباری این است اگر بی‌حجابی در جامعه دیدیم حتماً چادری بر سرش بیندازیم، ترک حجاب معصیت است اگر کسی معصیت را در داخل منزل خود انجام دهد کسی با او کاری ندارد اما اگر بخواهد در جامعه انجام دهد وظیفه حکومت جلوگیری از این عمل است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: بر اساس این حدیث، اگر زن در بیرون خانه در برابر مرد بیگانه حجاب خود را رعایت نکرد این زن جامعه را آلوده کرده و گناه است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: اگر بی‌حجابی مفاسدی را در پی داشته باشد، باید جلوی آن گرفته شود، بحث این است که به دنبال بی‌حجابی مفاسد به دنبال خود دارد مسلماً بی‌حجابی کم‌کم به امور دیگر سرایت کرده و مفاسد به دنبال خود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: این گناه اگر علنی شد جامعه را آلوده می‌کند جای شک نیست و حکومت باید جلوی آن را بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی می‌گویند آیه حجاب راجع امربه‌معروف لسانی است، تصریح کرد: حکومت در مورد گناهان عملی یک نوع مصونیت دارد، همچنین امربه‌معروف دارای مراتبی است و یک وجه آن به حکومت برمی‌گردد، اگر حکومت نباشد حجاب امربه‌معروف لسانی است اما اگر حکومت باشد باید جلوی گناه را گرفت بنابراین از این نویسنده خواهشمندیم کمی آهسته کار کند چراکه نشر این مطالب در این شرایط خیلی بد است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به رقص تعدادی از دختران در برج میلاد در مراسم روز زن گفت: نشر این مسائل جفا در برابر انقلاب است و نباید نشر غنا در جامعه گسترش یابد.