انتقاد علم الهدی از برگزارکنندگان جشن برج میلاد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند عظمت معنوی صدیقه اطهر(س) در حوزه درک انسان‌ها امکانپذیر نیست و نمی‌شود به عمق عظمت معنوی ایشان رسید، وجود مقدس فاطمه زهرا(س) یکی از ابعاد عظمتشان وابستگی‌شان به پیامبر اکرم(ص) است البته نه به این عنوان که ایشان دختر پیامبر است بلکه به این عنوان که ایشان دختر پیغمبری پیامبر است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ایشان دختر عظمت نبوت و پیغمبری پیامبر است، ایشان خاصیت اخذ وحی و قدرت ارتباط با ذات پروردگار را از پیامبر به ارث برده بودند، وراثت یا تاریخی است و یا انفعالی خصایص برجسته روحی پدر که به دختر منتقل می‌شود جزو وراثت تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه خاصیت وحی و نبوت در زندگی حضرت زهرا(س) بروز و ظهور دارد گفت: امروز روز میلاد حضرت زهرا(س) است و جشن عید حضرت زهرا(س) روی فرش امام رضا(ع) برگزار شده و امیدواریم عیدی کامل در سعادت بخشی دنیا و آخرت عطا شود.

خطیب جمعه مشهد مقدس در ادامه با بیان اینکه روز میلاد حضرت زهرا(س) با ولادت با سعادت امام بزرگوار ما مصادف است افزود: این تصادفات، تصادفات طبیعی نیست گاهی با این تصادفات حقایقی بنا است برملا شود این امر شاید نشانگر این واقعیت باشد که هدف اصلی از قیام انقلاب اسلامی چه مسئله‌ای می‌تواند باشد.

علم‌الهدی افزود: امروز همچنین به عنوان روز زن لقب گرفته است اما علت این مسئله چیست؟ علت اصلی این مسئله به‌خاطر شخصیت الگویی صدیقه اطهر(س) برای زنان مسلمان و زنان دلداده و وابسته به عشق زهرا(س) است. الگوی زن مسلمان در جامعه دینی فاطمه(س) است. این الگوسازی هویت‌بخش و هویت‌ساز برای یک جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که زنانش با الگو قرار دادن صدیقه اطهر(س) عفت و حجاب را یک جریان همگانی قرار می‌دهند هویت آنها در قالب اجرای این الگو و تبعیت از الگوی صدیقه اطهر است افزود: هویت جامعه دینی به حجاب زنان ما است زهرا(س) هویت‌ساز زندگی اجتماعی برای ما است و به جامعه ما هویت داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان درصدد هویت گرفتن از ما و گرفتن استقلال ما هستند اظهار داشت: آنها درصدد استعمار و استثمار هستند و از این رو با حجاب مبارزه می‌کنند و یکی از نکته‌های جنگ نرم و روانی دشمن، مقابله با حجاب و عفت است زیرا اگر این مسئله از زنان ما گرفته شود، هویت دینی خود را از دست می‌دهیم و در این صورت می‌توان بر این جامعه مسلط شد و دشمن برای همین با حجاب مبارزه می‌کند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه مسئله حجاب، یک مسئله عادی نیست گفت: این یک مسئله اصلی و محوری هویت‌بخش است و بی‌حجابی نوعی هویت ستیزی در جامعه ما است و برای همین است که دشمن سعی دارد با توسعه بی‌حجابی، هویت‌ستیزی خود را محقق کند و با همه قدرت روی این مسئله ایستاده است اینکه تصور کنید یک دختر ناهنجار سر یک چهارراه روسری خود را بردارد یک حرکت کودکانه است درست نیست، جریانی که او را مزدور کرده و برنامه را برای وی پیاده کرده، لشگر جنگ نرم دشمن برای هویت‌ستیزی جامعه دینی ما است.

خطیب جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: عواملی که برنامه‌ای را در تهران اجرا کردند، یک برنامه تصادفی نبود و از شهردار تهران نیز دعوت کردند تا در این جشن شرکت کند، جشن حضرت زهرا(س) را با رقص یک عده نوجوان برگزار کردند و خواستند نشان دادند الگوی جامعه، حضرت زهرا(س) نیست بلکه سوفیا لورن است، اینها هرزه‌های غرب را به عنوان رقیب معرفی و آنها را الگو نشان دادند. این دهن کجی به انقلاب و رهبری و شهدا و خانواده شهدا و بسیج و ایثارگران و همه شما مرد و زن متدین بود و از همه اینها بالاتر جشن پریشب برج میلاد تهران، دهن کجی به صدیقه اطهر(س) بود.

وی افزود: اینکه دادستان غیور تهران اعلام کرد این قضیه باید تعقیب شود به‌خاطر این است که اگر در یک کشوری جنگی شود و نیرویی از داخل بخواهد نیروهای خودی را از میان ببرد، آنها ستون پنجم هستند و از نظر دستگاه قضایی باید به اشد مجازات تحت تعقیب باشد. کسانی که جشن برج میلاد را برگزار کردند ستون پنجم دشمن در جنگ نرم بودند و خائن‌ترین جریانات و عناصری هستند که با دشمن همکاری در جنگ نرم دارند.

علم‌الهدی افزود: از شورای شهر تهران خواهشی دارم، شما در این قضیه مقصر نیستید اما امسال سال چهلم انقلاب است و در تاریخ انقلاب ثبت می‌شود که برنامه‌ای ضد صدیقه اطهر برگزار شده و این قضیه به نام شورای پنجم ثبت می‌شود مگر اینکه برخورد کنید و عوامل ناپاک وقیحی که در این جریان دست داشتند را اخراج کنید. بیانیه و اطلاعیه در این زمینه کفایت نمی‌کند و اگر برخورد نکنید همکار دشمن در جنگ نرم آن هم در سال چهلم انقلاب هستید. شما مسلمان و شیعه هستید و خود را مرید حضرت زهرا(س) می‌دانید.

وی بیان کرد: دختران نوجوان و جوانی که نقطه تحریک و احساس‌سازی هستند، وقیح‌ترین حرکات را در این جشن صورت دادند و قبل از ورود قوه قضائیه، به این مسئله ورود کنید. یک عده عوامل نفوذی دشمن باید بیایند و با دشمن در جنگ نرم همدست شوند؟ یک زنی در زمان امام راحل جایی مصاحبه کرده بود و گفته بود الگوی ما اوشین است و حضرت زهرا(س) نیست؛ امام فرمودند این زن مرتده است؛ در این مجلس برج میلاد نشان دادند که می‌خواهند سوفیا لورن را به جای حضرت زهرا(س) الگو قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: روز گذشته از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد که یک سال است که روی ارتش آمریکا فشار آورده می‌شود که ولو شده چند نقطه ایران را بمباران کنید اما آنها این کار را نمی‌کنند، اینها هراس دارند و می‌خواهند کارخانه بسیجی‌ساز را در این مملکت از میان ببرند و بهترین راهکار را نیز در این زمینه بی‌حجابی تشخیص داده‌اند.