آمریکا رویای حمله به ایران را در سر دارد؟

ترامپ در حال آماده کردن همه بستر‌ها برای حمله به ایران است. جایگزین تیلرسون (پمپئو) یکی از بزرگترین حامیان حمله نظامی به ایران است.

محمد عبداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت: برکناری تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا مهمترین نشانه این گزاره است که آمریکا برای جنگ و حمله نظامی به ایران مهیا میشود.

ترامپ در حال آماده کردن همه بسترها برای حمله به ایران است. جایگزین تیلرسون ( پمپئو ) یکی از بزرگترین حامیان حمله نظامی به ایران است. رجوع به آرشیو سخنرانی های او در مقام رئیس سیا نشان میدهد که ترامپ همراه ترین گزینه ممکن برای حمله نظامی به ایران را بعنوان وزیر خارجه به کابینه دعوت کرده است. قطعات دیگر این پازل را بنگرید:

مذاکره با رهبر کره شمالی: مذاکره با کره شمالی معنایی جز این ندارد که آمریکا در تلاش برای تعویق جنگ با کیم است تا با فراغ خاطر به گزینه نظامی علیه ایران بیندیشد.

برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل در منطقه، سفر نتانیاهو به آمریکا و برکناری فوری تیلرسون (بعنوان بزرگترین مخالف جنگ با ایران در اطرافیان ترامپ) و تضمین اسرائیل برای کمک به آمریکا در جنگ با ایران و مثلا نابودی کامل جمهوری اسلامی بعنوان راه حل نهایی.

سفر بن سلمان به انگلستان و آمریکا برای خرید تسلیحات بیشتر و پر کردن کامل انبار تسلیحات عربستان: اتحاد اعراب و اسراییل و آمریکا و انگلیس با سفر دوره ای اخیر محمد بن سلمان، خبر از استارت فازی جدید از این دسیسه می دهد.

و در نهایت، بهترین سناریو برای آمریکا حمله به «ایرانِ آشوب زده» است. آشوب در داخل و خارج. در نظر بگیریم که در این هفته سه حمله به سفارتخانه های ما در انگلستان، اتریش و آلمان صورت گرفته است. هدف از این حملات القای بی ثباتی در ایران آن هم در فضایی است که آشوب خیابانی داخلی جواب نداده است.

آنچه پیداست، نظام باید برای این گزینه احتمالی نیز پیش بینی های لازم را داشته باشد. برجام با شعار ممانعت از جنگ، به قلب راکتور ها سیمان ریخت و روحیه مقاومت را آنچنان به ضعف کشاند که کفتارهای نظام سلطه را به حمله وسوسه کرده است. حفظ آرامش کشور، کمک به تولید و رونق اقتصاد و نیز تقویت توان موشکی و تسلیحاتی کشور، بهترین گزینه برای پیشگیری از هر جنگی است.